جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه عفاف و حجاب و پرچم گردانی

حوزه/نمایشگاه عفاف و حجاب حوزه علمیه خواهران استان لرستان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برپا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام روح الله مهدوی خواه، مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان در مراسم افتتاح نمایشگاه عفاف و حجاب حوزه علمیه خواهران لرستان که با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه همه باید در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه همتی جهادی داشته باشیم افزود: امروز دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای تضعیف و کمرنگ کردن اهداف اسلامی و انقلابی در جامعه به کار گرفته و نیاز است خانواده‌ها در مقابل هجمه‌های دشمنان با بصیرت و هوشیار باشند.

وی با اشاره به اینکه نگاه طالبانی در مورد زنان این است که زنان حق دخالت و مسئولیت اجتماعی ندارند، افزود: این تفکر نادرست می‌باشد و با شخصیت و مقام زنان سازگار نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به اینکه دیدگاه دیگر در خصوص نقش زنان دیدگاه غرب گرایانه است، بیان کرد: این نگاه نیز برای ورود زنان در اجتماع حد و حدودی ندارد و به دنبال سو استفاده از جسم و روح زنان است.

حجت الاسلام مهدوی خواه با اشاره به اینکه اسلام نگاهی ارزشی به مقام و شخصیت والای زنان دارد، خاطر نشان کرد: اسلام از نظر ارزشی تفاوتی برای جنسیت زن و مرد قائل نشده و با حفظ قیودات شرعی عفاف و حجاب، زنان می‌توانند در اجتماع حضور داشته باشند و فعالیت اجتماعی خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه نگاه اسلام به نقش زن در اجتماع در اهداف و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران به خوبی تبیین و تشریح شده است، گفت: زنان در مبارزه با رژیم ستم شاهی و ۸ سال دفاع مقدس به خوبی رسالت خود را انجام دادند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان اینکه زنان در قالب مادران و همسران شهدا نیز نقش هدایت گرایانه را ایفا کردند، افزود: رشد زنان در اسلام به اندازه‌ای عظیم است که می‌تواند حلقه وصل ولایت، معیار حق و باطل و حضوری فعال در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

حجت الاسلام مهدوی خواه با بیان اینکه اخبار قیام عاشورا را نیز بانوی شجاع کربلا حضرت زینب کبری (س) به جهان مخابره کرد، گفت: در حادثه کربلا ام البنین (س) نیز با تربیت فرزندانی دلیر ولایت را همراهی و معیت نمود.

وی بر ترویج اهداف اسلامی انقلابی در جامعه تاکید کرد و خواستار اشاعه و بیان آثار و برکات عفاف و حجاب در جامعه شد.

گفتنی است، نمایشگاه عفاف و حجاب با عرضه محصولات و ملزومات عفاف و حجاب اسلامی ایرانی در محل اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان آماده بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha