پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان با بیان آیات و روایات و تاکید بر قاعده نفی سبیل که فرد مسلمان نباید زیرسلطه کافران باشد، گفت: اگر در صنعت و بویژه در پالایش نفت وابسته به دنیای کفر بودیم اکنون همه نیازهای ما باید به شیوه وارداتی و دستوری تامین می‌شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرعامل جدید شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: یکی از مشکلات کنونی کشور ما بالا رفتن مخارج است و پالایشگاه نباید به این دلیل درآمد مطلوب به صرف هزینه‌های اضافه بپردازد، بلکه پالایشگاه اصفهان همانند سایر صنایع موجود در استان باید در پی ارائه بهترین عملکرد با کمترین میزان هزینه باشد.

وی اظهار کرد: اکنون در زمانی قرار داریم که تمام مسئولان دولتی تمام سعی خود را برای خدمت به مردم مصرف می‌کنند و به هر شکل ممکن تلاش دارند که بی‌جا و زیادی پول خرج نشود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع نفت و پالایشگاه و پیشرفت این مجموعه گفت: باید پالایشگاه از حالت خام فروشی خارج شود و به سمت فروش محصولات با ارزش افزوده حرکت کند.

وی با اظهار خرسندی از رفع مشکل شرکت پتروشیمی و خرید مالکیت ۵۰ درصد این مجموعه توسط پالایشگاه، گفت: پتروشیمی بخش بسیار مهمی است و کمک بزرگی به ارزش افزوده محصولات پالایشگاه می‌کند و برخی به دنبال تعطیل کردن آن بودند که محقق نشد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: توسعه دادن پالایشگاه در عین حالی که بسیار مهم است، کار بسیار سختی و نیازمند دریافت مجوزهای لازم از محیط زیست است.

وی همچنین با بیان آیات و روایت و تاکید بر این مهم که فرد مسلمان نباید زیر سلطه کافران باشد گفت: اگر در صنعت و بویژه در پالایش نفت وابسته به دنیای کفر بودیم اکنون همه نیازهای ما باید به شیوه وارداتی و دستوری تأمین می‌شد.

در ادامه مدیرعامل جدید شرکت پالایش نفت اصفهان نیز گفت: اکنون ۲۲ درصد انرژی کشور در شرکت پالایش نفت اصفهان تأمین می‌شود.

محسن قدیری افزود: صنعت نفت اکنون یکی از صنایع بسیار قوی در کشور است که در تمامی بخش‌ها به خودکفایی دست یافته است.

وی اظهار کرد: کار ما بر مبنای کار تیمی، گروهی و با برنامه است و به دنبال ارائه خدمات صادقانه به مردم به نحو احسن تا دست‌یابی به رضایتمندی عمومی هستیم.

توسعه صنعتی شرط استقلال کشور است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha