پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/اولین  نشست تخصصی جشنواره پاسخ برتر

حوزه/ حجت الاسلام حسینی در دست داشتن پرچم عدالت خواهی را از الزامات حوزه دانست و گفت: مقابله با اشرافی گری، فاصله طبقاتی، فساد و رانت از وظایف ذاتی حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید علی حسینی مدیر کانال تبلیغی طلاب پاسخگو، امروز در نشست تخصصی طلاب پاسخگو به شبهات دینی در فضای مجازی که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و از سوی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات برگزار شد، گفت: می‌بایست برای آگاهی از شبهات روز و شناخت مسائل اجتماعی رصد میدانی وجود داشته باشد.

وی افزود: مباحثی همچون عدالت اجتماعی باید به خوبی در جامعه تبیین شود؛ متأسفانه عدالت خواهی از سوی روحانیون در برخی محافل به خودزنی تعبیر می‌گردد.

حجت الاسلام حسینی، خاطرنشان کرد: یکی از شبهات روز چرایی ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه اسلامی است؛ یکی از شعارهای انقلاب مقابله با این موضوع بود؛ باید حوزه در مقابله با این مسئله ورود نماید.

وی در دست داشتن پرچم عدالت خواهی را از الزامات حوزه دانست و گفت: مقابله با اشرافی گری، فاصله طبقاتی، فساد و رانت از وظایف ذاتی حوزه‌های علمیه است.

این فعال تبلیغی عرصه فضای مجازی، تصریح کرد: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید علاوه بر مسائل اعتقادی، مظاهر غربی نیز مورد نقد و بررسی علمی و دینی قرار گیرند تا تمام ابعاد دین به مردم عرضه شود.

وی با اشاره به عدم تناسب معماری روز با آموزه‌های اسلامی، افزود: معماری عمودی و طبقاتی که با تقلید از غرب می‌باشد محصولی جز افسردگی برای جامعه بشری نداشته است و این موضوع باید به چالش کشیده شود.

حجت الاسلام حسینی، بیان داشت: حوزه باید به طلاب فعال در عرصه پاسخگویی به شبهات بها داده و آنان را تشویق مادی و معنوی نماید تا بتوانند به نحو بهتر فعالیت داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha