پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه افتتاحیه

حوزه/ مدیر مرکز فقهی امام امیرالمومنین(علیه السلام) گفت: همه علوم مربوط به ابعاد مختلف حیات انسان اعم از ابعاد عبادی؛ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در علوم حوزوی وجود دارد و به تعبیر امام خمینی (ره) علم فقه علم اداره جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمدی شاهرودی در مراسم افتتاحیه مرکز فقهی امام امیرالمومنین (علیه السلام)، در معرفی این مرکز، گفت: علومی که در حوزه‌ها دایر است ریشه در علوم وحیانی داشته و قدمت آنها به تاریخ رسالت بر می‌گردد.

وی افزود: همه علوم مربوط به ابعاد مختلف حیات انسان اعم از ابعاد عبادی؛ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در علوم حوزوی وجود دارد و به تعبیر امام خمینی (ره) علم فقه علم اداره جامعه است و این مرکز علمی و تربیتی در سال ۱۳۹۹ و با پشتوانه پژوهش و مطالعه چندین ساله به منظور راه اندازی مدرسه سنتی و کارآمد در تربیت طلاب علوم دینی و با هدف زمینه سازی تربیت مجتهد فقیه ویژه طلاب درس خارج برپا شده است.

مؤسس و مدیر مرکز فقهی امام امیرالمومنین (علیه السلام) تاکید کرد: از آنجا که طلاب در مسیر رسیدن به مرحله اجتهاد علاوه بر فقه سنتی نیازهای دیگری مانند فقه مضاف؛ تفسیر، حدیث و تهذیب دارند، لذا تلاش شده است تا با برنامه ریزی دقیق و کوشش اساتید مجرب این فضای علمی و معنوی برای طلاب فراهم شود.

در بخشی از این مراسم، حجت الاسلام رضوی معاون آموزش مرکز فقهی امام امیرالمومنین (علیه السلام)، با بیان اینکه این مرکز، دارای مشاوره فقهی، اصولی، تربیتی و پژوهشی در فقه، اصول، تفسیر و حدیث می‌باشدبه ارائه برنامه‌های آموزشی این مرکز پرداخت و سپس یکی از مسئولین از اهمیت مراکز فقهی و ضرورت نیاز به این مراکز سخنانی را مطرح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha