جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شادی مردم نوار غزه از ضربه ایران به پایگاه های نظامی آمریکا

حوزه/ رژیم صهیونیستی هم هرگز در این منطقه حساس، استراتژیک و اسلامی نمی‌تواند حضور دائمی داشته باشد و به‌زودی قدس و تمامی سرزمین‌های اشغالی به آغوش اسلام بازخواهند گشت و ملت‌های منطقه اجازه نخواهند داد که اقدام و خیانت نابخردانه برخی حکام منطقه پای صهیونیست‌ها را به منطقه باز کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،، متن بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت روز غزه به این شرح است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

«إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ»

«سوره مبارکه فصلت آیه ۳۰»

سلام بر شهدای مقاومت و خِیل عظیم مجاهدانی که در این راه جان خود را تقدیم کردند؛ به‌ویژه شهید شیخ احمد یاسین و شهید سیّدعباس موسوی، و شهید فتحی‌شقاقی و شهید عماد مغنیه و شهید عبدالعزیز رنتیسی و شهید ابومهدی المهندس و چهره‌ی برجسته‌ی شهیدان مقاومت، شهید قاسم سلیمانی که هر یک پس از حیات پُربار و پُربرکت، با شهادت خود تأثیرات مهمّی در محیط مقاومت بر جا گذاشتند و پرچم مبارک اسلام محمّدی صلّی الله علیه و آله را برافراشته و عزیز نگه داشتند.

با تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی در هفتم دیماه ۱۳۸۷ به غزه و مقاومت ۲۲ روزه ملت فلسطین، ۲۹ دیماه به عنوان «روز غزه، نماد مقاومت» در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. تداوم مقاومت و پایداری ملت فلسطین و همه آزادیخواهان حامی فلسطین تا آزادی همه سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف، آرزوی همه ملل آزادیخواه است.

جنگ‌های نابرابر هرچند همواره با سکوت جوامع جهانی و به‌اصطلاح حقوق بشری دنیا بالاخص حکام کشورهای عرب منطقه همراه بوده؛ لکن انسجام گروه‌های مختلف فلسطینی و توکل آن‌ها بر خدای متعال، موجب سرافرازی ملت فلسطین شده است و دشمن وحشی و گرگ‌صفت صهیونیست و دولت‌های غربی پشتیبان وی به‌ویژه آمریکای جنایتکار فهمیدند در برابر قیام یکپارچه‌ی ملت فلسطین ناتوانند.

روز غزه مثل روز قدس یادگار امام خمینی رضوان‌الله علیه، می‌تواند فریاد مردم مظلوم غزه را به گوش مردم جهان برساند. با صدای بلند می‌گوئیم که امروز موازنه قوا به نفع دنیای اسلام تغییریافته است. حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا، ضعف‌ها و اختلالات عمیق ساختاری و مدیریّتی و اخلاقی، غربی‌ها را در برابر جهانیان رسوا کرد. آزمون مدیران پُرمدّعا و متکبّر و مواجهه دوساله ناموفّق با کرونای همه‌گیر در آمریکا و اروپا و حواشی شرم‌آور آن و آشفتگی‌های سیاسی و اجتماعی در کشورهای اروپایی، واکنش مردم منطقه و جهان به شهادت فرماندهان عزیز مقاومت، همه نشانه‌ی افول ابرقدرت غرب است.

از سوی دیگر، تکثیر نیروهای مقاومت در حسّاس ترین مناطق سوق‌الجیشی، افزایش توانایی‌های دفاعی و هجومی آنان، رشد خودآگاهی و انگیزه و امید در ملّت‌های مسلمان، گرایش روزافزون به شعارهای اسلامی و قرآنی، رشد علمی، استقلال‌طلبی و خوداتّکائی در ملّت‌ها، نشانه‌های مبارکی است که آینده‌ی بهتر را نوید می‌دهد.

در این وضعیت برخی کشورهای منطقه سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، دشمن قسم‌خورده اسلام را در دستور کار خود قراردادند که درواقع خنجری به پشت ملت مظلوم و مقاوم فلسطین زده شد. بی‌تردید عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها یک اقدام قبیح و خلاف همه موازین اسلامی، اخلاقی و فرهنگی بود و نه‌تنها موجب ثبات و تأمین امنیت و تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین نشد بلکه خشم ملت‌های منطقه را بیش‌ازپیش نمود.

رژیم صهیونیستی هم هرگز در این منطقه حساس، استراتژیک و اسلامی نمی‌تواند حضور دائمی داشته باشد و به‌زودی قدس و تمامی سرزمین‌های اشغالی به آغوش اسلام بازخواهند گشت و ملت‌های منطقه اجازه نخواهند داد که اقدام و خیانت نابخردانه برخی حکام منطقه پای صهیونیست‌ها را به منطقه باز کند.

حال باید علما و روحانیون جهان عرب و رؤسای کشورهای منطقه پاسخ دهند؛ آیا هنگام آن نرسیده که برای اسلام و مسلمین احساس خطر کنند؟ آیا هنگام آن نرسیده که به واجب نهی از منکر و کلمةُ حقٍ عندَ امامٍ جائر عمل کنند؟ سوال از رسانه‌ها و روشنفکران جهان اسلام و به‌ویژه جهان عرب آن است که تا چه هنگام به مسئولیت رسانه‌ای و روشنفکری خود بی‌تفاوت خواهید ماند؟ آیا سازمان‌های حقوق بشرِ رسوای غرب و شورای به‌اصطلاح امنیت سازمان ملل بیش از این هم ممکن است رسوا شوند؟

سازمان کنفرانس اسلامی باید در شرایط حساس کنونی به وظیفه‌ی تاریخی خود که محاکمه سران اسرائیل عمل کند و جبهه‌ی یکپارچه‌ای به دور از ملاحظه‌کاری و انفعال، در برابر رژیم صهیونیستی تشکیل دهد.

بسیج اساتید، نخبگان و مدیران حوزه علمیه قم، ضمن حمایت از آرمان‌های بلند فلسطین و گروه‌های مقاومت بر پیشنهاد حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای دامِ ظله العالی مبنی بر این «مبارزان فلسطینی یک همه‌پرسی از همه‌ی ساکنان اصلی فلسطین را برگزار کنند و این همه‌پرسی، نظام سیاسی کشور را معیّن نماید و ساکنان اصلی از هر قوم و دین، ازجمله آوارگان فلسطینی در آن شرکت کنند؛ آن نظام سیاسی، آوارگان را به داخل برگرداند و سرنوشت بیگانگان سُکنی‌گزیده را تعیین تکلیف نماید» این طرح در اسناد سازمان ملل به ثبت رسیده و مورد تأکید می‌باشد. این مطالبه بر مبنای دموکراسی رایجی است که در دنیا پذیرفته‌شده و هیچ‌کس در مترقّی بودن آن نمی‌تواند خدشه کند. به امید پیروزی نهایی حق بر باطل.

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

۲۹/۱۰/۱۴۰۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha