پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله بوشهری از ستاد تفسیر قرآن

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین چاوشی، گفت: ما به فضل الهی در سال‌های اخیر توانسته ایم ۱۲۰ کلاس مهارت‌های بیان تفسیر و تبلیغ قرآن محور را صرفاً برای طلاب حوزه‌های علمیه اعم از خواهران و برادران برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد چاوشی مدیر ستاد تفسیر قرآن کریم امروز در حاشیه بازدید آیت الله حسینی بوشهری از این ستاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن معرفی این ستاد، گفت: ستاد تفسیر قرآن از سال ۱۳۷۸ و تحت اشراف استاد حاج آقای قرائتی فعالیت خود را آغاز کرده است و بنده نیز از سال ۱۳۹۳ به عنوان مدیر ستاد در حال انجام خدمت می‌باشم.

وی افزود: ما به فضل الهی در سال‌های اخیر توانسته ایم ۱۲۰ کلاس مهارت‌های بیان تفسیر و تبلیغ قرآن محور را صرفاً برای طلاب حوزه‌های علمیه اعم از خواهران و برادران برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین چاوشی، خاطرنشان کرد: در سال جاری و تا پایان دی ماه موفق به برگزاری قریب به ۱۰۰ کلاس هستیم.

وی تمام فعالیت‌های ستاد تفسیر قرآن کریم را با کمک خیرین اعلام کرد و گفت: برگزاری دو کلاس پرورش استاد ویژه برادران و یک کلاس با همین عنوان برای طلاب خواهر نیز یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرای این ستاد است.

مدیر ستاد تفسیر قرآن کریم تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌های ستاد تفسیر برای مهجوریت زدایی از دامان قرآن کریم است؛ هدف ما انس دادن طلاب با قرآن و لذت بردن از معارف آن است و در مرحله بعد می‌خواهیم این معارف را به مستمعین خود در کلاس‌ها و منابری که دارند منتقل نمایند.

وی با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های ستاد تفسیر قرآن آموزش مهارت‌های بیان تفسیر است، افزود: در این جهت از قرآن کریم و منابعی که از سوی اساتید ستاد به تألیف رسیده است استفاده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین چاوشی بیان داشت: قریب ۸۰ استاد همچون آیت الله استادی و حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم کفیل با ستاد تفسیر قرآن همکاری دارند و به تدریس می‌پردازند.

وی گفت: حضور طلاب در دوره‌های این ستاد به صورت رایگان بوده اما افراد داوطلب در قم می‌بایست پایه دهم تحصیلی و در سایر استان‌ها سطح دو را به اتمام رسانده باشند.

مدیر ستاد تفسیر قرآن کریم اظهار کرد: ستاد تفسیر قرآن کریم در ۱۴ استان مختلف کشور دارای شعبه می‌باشد که به تازگی فعالیت‌های آنها آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha