شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان، نقش اصلی در رفع مشکلات را خود مردم دانست و گفت: اگر من می‌توانم حتی یک سنگ کوچک را از مسیر مردم بردارم تا کسی با مشکل روبرو نشود، باید این کار را انجام دهم و منتظر دیگران نباشم و این همان فرهنگی است که امروز به آن نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در دیدار با اعضا اجرایی رویداد پیشگام با طرح این سوال که راه حل معضلات و مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور چیست، اظهار داشت: متأسفانه فرهنگ و فکر اشتباهی در جامعه رواج پیدا کرده مبنی بر اینکه همه انتظار داریم تا معضلات را دیگران باید برطرف کنند.

وی با بیان اینکه کمتر افراد به این فکر می‌کنند که نقش من در رفع مشکلات کشور چیست، گفت: نیازمند ترویج این فرهنگ در کشور هستیم که هیچ‌کس جز خود مردم، البته در کنار مسئولان، نمی‌توانند مشکلات را حل کنند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه هر کشوری که رشد کرده، مردم در کنار مسئولان بوده‌اند، مطرح کرد: همه باید تلاش کنیم تا این فرهنگ در جامعه رواج پیدا کند و آحاد مردم بدانند نسبت به معضلات و مشکلات دارای وظیفه هستند.

وی افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی در صورتی می‌تواند موفقیت آمیز باشد که خروجی آن اصلاح این فرهنگ در جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نقش اصلی در رفع مشکلات را خود مردم دانست و یادآور شد: حتی اگر تحریم‌ها هم برداشته شود، اما مردم در کنار مسئولان نباشند، باز هم پیشرفت اقتصادی محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز در مسأله شناسی مشکل نداریم و مهم ارائه راه حل است، اظهار داشت: در رفع مشکلات خوب است که از مسائل کوچکی که به سادگی قابل حل است شروع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به قطع بلندگوهای نماز جمعه همدان در خیابان‌های اطراف محل برگزاری نماز، گفت: این اقدام کار سختی نبود، اما همین کار کوچک رضایت مردم را به همراه داشت.

وی تصریح کرد: اگر من می‌توانم حتی یک سنگ کوچک را از مسیر مردم بردارم تا کسی با مشکل روبرو نشود، باید این کار را انجام دهم و این همان فرهنگی است که امروز به آن نیاز داریم.

گفتنی است، رویداد پیشگام با هدف شناسایی و توانمند سازی نخبگان اجتماعی در ارائه راه حل برای مسائل استان از هفته پایانی بهمن ماه به مدت سه هفته در همدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha