سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
چارچوب هماهنگی عراق

حوزه/ "عزام الحمدانی" گفت: قدرت‌های شیعی و کُرد به تفاهم‌های مثبتی در خصوص تشکیل دولت آینده رسیدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "عزام الحمدانی" عضو چارچوب هماهنگی" (گروه‌های سیاسی شیعه عراق) گفت: قدرت‌های شیعی و کُرد به تفاهم‌های مثبتی در خصوص تشکیل دولت آینده رسیدند.

وی افزود: دادگاه فدرال عراق، زمینه را برای یکپارچه شدن دیدگاه‌ها میان چارجوب هماهنگی و جریان صدر فراهم کرد.

الحمدانی در گفتگوی تلویزیونی بیان داشت: دادگاه فدرال عراق نقش اساسی در رفع اختلافات و یاری طرف‌های سیاسی و تقریب دیدگاه‌ها داشت و تعویق جلسه آن برای این بود که قدرت‌های سیاسی به تفاهم برسند تا تصمیم نهایی قانونی اتخاذ شود.

عضو چارچوب هماهنگی تصریح کرد: دادگاه فدرال زمینه را برای یکپارچه شدن دیدگاه‌ها میان چارچوب هماهنگی و جریان صدر در خصوص رئیس دولت فراهم کرد و هادی العامری رئیس ائتلاف فتح با راه حل به میدان آمد و روزهای آینده شاهد گشایش وضعیت سیاسی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر که اختلاف در داخل گروه‌های شیعی گسترش یابد، این مسئله بر انتخاب رئیس جمهور تأثیر خواهد گذاشت، گفت: برخی برای فروپاشی بیت شیعی (گروه‌های شیعه) تلاش می‌کنند، لذا قدرت‌های سیاسی باید با کوتاه آمدن، از این بحران عبور کنند.

الحمدانی تأکید کرد: گفتگو های کنونی به تقریب و نزدیکی دیدگاه میان چارچوب هماهنگی، جریان صدر و حزب‌های کرُدی منجر شده و عراق در شرایط سختی است و باید بحران کنونی حل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha