چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خمینی شهر

علی نورمحمد در یادواره شهید نواب صفوی و ۴۱ شهید روحانی خمینی‌شهر گفت: یکی از مصادیق حی بودن شهدا، آن است که اهدافشان سرتاسر جهان را فرا گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی نور محمد، رهیافته به مکتب تشیع از بنگلادش، شامگاه جمعه در یادواره شهید نواب صفوی و ۴۱ شهید روحانی شهرستان خمینی شهر گفت: زمان دانشجویی با حضور در یک نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران با محوریت انقلاب و اهداف امام خمینی (ره) که دور تا دور آن با عکس شهدا و امام راحل (ره) در پایتخت بنگلادش برگزار شد، حضور یافتم که عکس امام راحل مرا تحت تأثیر قرار داد و این در حالی بود که هیچ اطلاعی از وضعیت کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی نداشتم.

وی با اشاره به این مطلب که در آن زمان عضو ارشد حزب جهاد اسلامی شاخه دانشجویی بودم که بعدها این حزب به طور کامل از بودجه آل سعود اداره می‌شد، گفت: جذبه‌ی عکس امام راحل و توصیف شخصیت ایشان، مرا به سمت ایران کشاند.

این اندیشمند بنگلادشی، انقلاب اسلامی ایران را از نظر هویت با دیگر انقلاب‌ها متفاوت خواند و تشریح کرد: ریشه انقلاب اسلامی ایران، اسلامی بودن و پیروی از شیوه و روش اهل‌بیت (ع) است و همین تمایز باعث شد که از وهابیت به مذهب شیعه گرایش پیدا کنم.

حجت الاسلام علی نورمحمد در ادامه به آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْ زَقُونَ» (هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‏ شده‌اند مرده مپندار بلکه زنده‏ زنده‌اند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند) اشاره کرد و در مورد واژه «حی» توضیح داد: بارها شاهد بوده‌ایم که پیکر مطهر شهدا پس از گذشت سالیان متمادی سالم به دست خانواده شهید می‌رسد که این یک بعد قضیه «حی» بودن شهدا را می‌رساند.

وی در ادامه افزود: واژه «حی» به اهداف و آرمان‌های شهدا اشاره دارد، اهدافی که زنده هستند و نور آن در سرتاسر جهان ساطع شده است.

حجت الاسلام علی نور محمد برای نمونه به شیعه شدن ۵۰۰ هزار بنگلادشی اشاره و سوال کرد: آیا این رخداد، زنده بودن شهدا را نمی‌رساند؛ آیا این اشتیاق به شهدا و عظمت امام و رهبری که در سرتاسر دنیا گسترش یافته، نشان از زنده بودن شهدا نیست؟

اندیشمند بنگلادشی در پایان آثار و برکات خون شهدا را ابدی برشمرد و خاطر نشان کرد: هر شهید در یک منطقه، برکت خاص و ویژه‌ای به همراه دارد حتی در مناطقی که افراد آن مذهب شیعه ندارند به وجود شهدا احترام می‌گذارند.

گفتنی است، یادواره شهید نواب صفوی و ۴۱ شهید طلبه خمینی‌شهر با محوریت ستاد شهدای روحانی شهرستان و جامعه روحانیت در دارالقرآن اهل‌بیت (ع) این شهر برگزار شد.

اندیشمند بنگلادشی: آرمان های شهدا سراسر جهان را فرا گرفته است

اندیشمند بنگلادشی: آرمان های شهدا سراسر جهان را فرا گرفته است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha