پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افتتاحیه ساختمان اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) و روز زن فرصتی مغتنم و مهم برای بانوان طلبه است تا به تبلیغ حقیقت شأنیت و شخصیت زن بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه‌» از گرگان، آئین افتتاحیه ساختمان اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران استان گلستان برگزار شد.

در این مراسم، خانم حسینی واعظ با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها)، روز زن و مادر و همچنین سالگرد تولد معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد: حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) همچون نگین درخشانی است که همه برکات و روشنی‌ها و ارزش‌ها و فضیلت‌ها از وجودش جوشیده و می‌تراود و در سراسر تاریخ جاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به راستی حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) همان کوثری است که در «إنا اعطیناک الکوثر» از او یاد شده و یک الگوی کامل برای تمام زنان و مردان جهان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سبک زندگی و آموزه‌های خانه و خانواده تا ولایتمداری و مقابله با جهل و ظلم و استکبار است، به همین دلیل، روز زن که مصادف با ولادت ایشان نامگذاری شده، دارای ارزش و اهمیتی ویژه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان این‌که متأسفانه امروزه الگوهای نخ‌نما، رنگ باخته، تماماً مادی و فاقد اصالت هویتی و فکری به عنوان زن در معیار جهانی و زن متمدن از سوی غرب با اتکا به جوسازی رسانه‌ای در جهان در حال ترویج است، اظهار کرد: این الگوهای پوشالی چیزی جز توطئه‌ای برای از بین بردن شأنیت و قداست زن به عنوان محور اصلی خانواده در جامعه جهانی نیست.

خانم حسینی واعظ با اشاره به این‌که کشورهای غربی مدعی تمدن و مردم سالاری هستند، افزود: آنان موجی عظیم از ستیز و تقابل با زنان مسلمان و مقدسات مهمی نظیر حجاب را آغاز کرده‌اند و تلاش می‌کنند با فرهنگ حجاب اسلامی مقابله کرده و عفت زنان و دختران را خدشه‌دار کنند تا بتوانند زنانی با معیارهای شیطانی غربی بسازند.

وی ادامه داد: بانوان ایران اسلامی با تأسی و الگوبرداری از حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، همواره می‌دانند که حقیقت زن چیزی جز شخصیت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) نیست، بانویی که در دامن خود شجره طیبه‌ای را پروراند که عالم تاکنون به نورشان متجلی بوده و از صلابت ایمانشان بارور است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، تبلیغ فرهنگ اسلام و ترویج الگوی حقیقی و الهی زن ایرانی اسلامی در جامعه را از رسالت‌های مهم بانوان حوزوی در شرایط کنونی دانست و خاطرنشان کرد: فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) و روز زن فرصت مغتنم و مهم برای خواهران حوزه‌های علمیه است تا به تبلیغ حقیقت شأنیت و شخصیت زن که به فرموده خمینی کبیر «مرد از دامان زن به معراج می‌رود» پرداخته و باید در این راستا اهتمام و جدیت ویژه‌ای داشته باشند و از این فرصت بیش از هر زمان دیگری بهره ببرند.

حسینی واعظ در ادامه مباحث خود به بحث پیرامون ثمرات و برکات حوزه‌های علمیه پرداخت و گفت: استان گلستان از برکت حوزه‌های علمیه خوهران که از ثمرات بسیار مهم انقلاب اسلامی می‌باشد، بهره مند است و در حال حاضر ۱۲ مدرسه علمیه در مقطع سطح ۲ و یک مؤسسه آموزش عالی با سه رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و کلام اسلامی و همچنین مرکز تخصصی سطح چهار با ۲ رشته فقه خانواده و تفسیر تطبیقی قریب به ۱۲۵۰ طلبه در سه سطح و قریب ۱۶۰۰ دانش آموخته است.

وی افزود: با توجه به عدم فضای کافی و مناسب برای مدیریت استان در سال ۹۶ به همت حجت‌الاسلام والمسلمین وردانی مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان، زمینی از راه و شهرسازی خریداری و کار ساخت و ساز کلید خورد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم. این پروژه در مساحت قریب به ۱۸۰۰ متر مربع با زیر بنای ۱۱۰ متر به اتمام رسید و بالغ بر دو میلیارد تومان هزینه گردیده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، ولادت حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) را به تمام خواهران حوزه علمیه که قدم در مسیر آموزه‌ها و معارف مکتب حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) گذاشته تبریک گفت و از خداوند متعال برای تمام زنان و مادران ایران اسلامی، سلامتی، توفیق روزافزون و خدمت در مکتب حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها)، در ظل عنایات حضرت ولیعصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را خواستار شد.

خانم حسینی واعظ در پایان با اشاره به کلام گهربار بانوی دو عالم، اظهار امیدواری کرد: اعمال و فعالیت‌های ما مصداق این کلام نورانی قرار بگیرد: «مَنْ اصْعَدَ إ لیَ اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، اهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ افْضَلَ مَصْلَحَتِهِ؛ هر کس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌ها و برکات خود را برای او تقدیر می‌نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha