جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افتتاحیه ساختمان اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: نگاه اسلام به کرامت انسان چه زن و چه مرد یکی است، یعنی انسان خلیفة الله است و وقتی نگاه ما به انسان این گونه باشد، پس حجاب برای ما مهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار، خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در آیین افتتاحیه حوزه علمیه خواهران استان گلستان که پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران استان گلستان برگزار شد، بیان کرد: به برکت این روز مبارک خداوند عنایت و الطاف خود را به مردم و نظام ما عطا بفرماید و مشکلات با تدابیری که دولت در نظر می‌گیرد، حل شود.

وی افزود: البته مشکلات اقتصادی چیزی نیست که یک شبه حل شود؛ وقتی به آیات شریفه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که هیچ فرقی بین زن و مرد نیست و وقتی آقا یا خانم عمل شایسته‌ای و صالحی را انجام می‌دهد، ملاک عمل صالح است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اضافه کرد: وقتی بنا باشد الگو معرفی کنیم، قرآن هم از زنان و هم از مردان الگو معرفی می‌کند، مثلاً حضرت مریم (س) را به عنوان الگوی شایسته معرفی می‌کند و زن نوح و زن لوط را به عنوان الگوی ناشایست معرفی می‌کند.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: در اوایل پیدایش اسلام، همه بانوان در محضر رسول خدا (ص) جایگاه ویژه‌ای داشتند و حضرت فاطمه زهرا (س) به خاطر جایگاه و معرفتی خود، بسیار مورد احترام واقع می‌شدند اما در امت اسلامی تفکرات جاهلیت پیدا شد.

وی ابراز کرد: به نظر من، اهل جاهلیت باز حاکم بر امت اسلامی شدند؛ مثل بنی امیه و مروانیان و چون آشنایی کامل با افکار اسلامی نداشتند، افکار جاهلیت را حاکم بر اسلام کردند؛ مثل زمان قبل انقلاب که خانواده‌های متدیّن دخترهای خود را به مدرسه نمی‌فرستادند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: حضرت امام (ره) تفکر اهل بیتی و قرآنی را وارد جامعه کرد و از خدمات ایسان، تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران است. وقتی حوزه را تأسیس کردیم برای اولین بار متوجه شدیم که خانم‌ها می‌توانند خیلی نقش مهمی ایفا کنند، نه تنها در کشور بلکه در دنیا؛ خانم‌هایی که در حوزه‌ها درس می‌خوانند باید در دنیا و در جوامع شرکت کنند و از جایگاه زن در اسلام دفاع کنند.

وی گفت: نگاه اسلام به انسان این است که انسان خلیفة الله است و با نگاه بقیه جوامع فرق دارد؛ حضرت امام (ره) می‌فرمودند: بعد از رحلت پیامبر (ص) جبرئیل بر حضرت زهرا (س) نازل می‌شد، یعنی ایشان دارای مقام خلافت هستند.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری افزود: بنابراین، از دیدگاه اسلام، انسان خلیفة الله است؛ یعنی هر چیزی که خدا دارد، انسان هم می‌تواند داشته باشد و البته در حد خودش، حتی با اراده خود می‌تواند دنیا را تغییر دهد.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: نگاه اسلام به کرامت انسان چه زن و چه مرد یکی است، یعنی انسان خلیفة الله است و وقتی نگاه ما به انسان این گونه باشد، پس حجاب برای ما مهم می‌شود؛ در روایت هست که در اصحاب خاص امام زمان ۵۰ نفر آنان زن هستند و به همین خاطر زنان باید در دنیا کار انجام دهند و ان‌شاءالله با تأسیس این مؤسسات بتوانیم به این هدفی که موجب قرب الهی است، برسانیم.

وی در پایان از زحمات مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان و دیگر مسئولینی که در ساخت این پروژه کمک کردند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha