جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: زندگانی نورانی حضرت زهرا(س)، اُسوه زندگی مخلصانه و پربرکت در همه تاریخ بشریت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل، عصر امروز طی سخنانی در ویژه برنامه جشن ولادت حضرت زهرا (س) که در حسینیه شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) قم برگزار شد، با اشاره به نقش کلیدی و محوری مادران در تربیت فرزندان و زمینه سازی برای سعادتمندی آنها در دنیا و آخرت اظهار داشت: سبک زندگی حضرت زهرا (س) به عنوان اُسوه زنان عالم از ابتدا تا قیامت و بهترین مادر دنیا، شاخصه‌هایی فراروی ما قرار می‌دهد که عمل به آنها، ضامن سعادت انسان است.

وی با بیان اینکه کار مخلصانه برای خدای متعال، عامل مهم ایجاد برکت در زندگی در ابعاد مختلف است، افزود: ایمان و عمل صالح و اخلاص از عوامل اصلی عاقبت بخیری انسان است به خصوص کار مخلصانه و بی منت در راستای جلب رضای پروردگار که اهمیت ویژه ای دارد.

عضو خبرگان رهبری، همچنین گفت: بر اساس آموزه‌های ناب دینی ما، هر کس در زندگی خود به واجبات عمل کرده و از محرمات دوری کند و چنانچه احیاناً دچار معصیت و گناه شد، سریع توبه کرد، او سعادتمند خواهد بود.

این استاد حوزه ادامه داد: عمر بابرکت در زندگانی بزرگانی مثل شیخ عباس قمی معنا پیدا می‌کند که ایشان با اثر بسیار ارزشمندی مثل مفاتیح الجنان، حقیقتاً صدقه جاریه برای همیشه از خود به جای گذاشت.

وی بیان داشت: امروز نیاز به فعالیت‌های مخلصانه داریم و در این راستا بهترین الگو برای ما حضرت زهرا (س) است که خود ایشان و همسر و اولاد طاهرینشان بیشترین خیرات و برکات را برای جامعه بشری داشته‌اند و اینها ریشه در اخلاص و بندگی والای حضرت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha