پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مراسم تقدیر

حوزه/ مراسم تکریم و تقدیر از اساتید مدرسه تخصصی فقهی امام کاظم(ع) در روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) در قم بر گزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم تکریم و تقدیر از اساتید مدرسه تخصصی فقهی امام کاظم (ع) در روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) با حضور آیت الله شب زنده دار عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در این مدرسه برگزار شد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام گلی شیردار مدیر مدرسه تخصصی فقهی امام کاظم (ع) در سخنانی، گفت: این مراسم به منظور تکریم و تقدیر از اساتید، سالانه دوبار در این مؤسسه برگزار می‌شود.

وی افزود: امروز جامعه حوزوی غیر از دیروز جامعه حوزوی است، امروز دانش‌های ضروری برای ایجاد یک فضای جامع نگر به مجموعه آثار علمی و علوم انسانی غیر از دیروز جامعه اسلامی نیازمند است. لذا تجربیاتی که بزرگان و اساتید که با طلاب ارتباط دارند برای این هدف و سیاست می‌تواند کاربردی باشد و می‌تواند راه را بهتر و آسان‌تر به هدف برساند.

مدیر مدرسه فقهی امام کاظم (ع) خاطر نشان ساخت: امروز طلاب ما با انواع و اقسام تفکرات و سلایق و نگرانی‌ها و بحران‌های روحی گاهی مبتلا می‌شوند.لذا اساتید نه تنها در حوزه دانش افزایی باید توانمند باشند، بلکه در تهیه و تأمین مهارت‌هایی که بتوانند یک طلبه امروز را تحویل جامعه بدهند، قطعاً باید صاحب مهارت‌هایی باشند و متناسب با چالش‌های امروز جامعه باشد که طلبه بتواند با تسلیح به مسائل اخلاقی روز راه پیروزی و نصرت را در جامعه امروز یاد بگیرد.

وی در پایان گفت: امروز جامعه و نظام اسلامی نیازمند به تربیت فقهایی است که در عرصه‌های رسیدگی به نیازهای جامعه در حوزه‌های گوناگون بتوانند سر آمد باشند و اندیشه تولید کنند. امروز طلبه ما باید بتواند با فضل و اجتهاد نوآوری کند و در عرصه‌های علوم اسلامی بروز رسانی کند تا بتواند تحول ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha