پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ ششمین همایش تجلیل از بازنشستگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در پاسخ به سوال شخصی که عامل ثبات ایمان را از ایشان پرسیده بود قانع بودن به داشته‌ها را مطرح نمودند؛ از نگاه پیامبر اکرم طمع و حریص بودن به دنیا و مافیها موجب زوال ایمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها، امروز در ششمین همایش تجلیل از بازنشستگان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه که از سوی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی و در تالار الهادی قم برگزار شد ضمن تبریک ولادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها گفت: ما اعتقاد داریم نیروهایی که ۳۰ سال در یک مجموعه‌ای فعالیت می‌کنند سرمایه‌های آن نهاد محسوب می‌شوند.

وی افزود: در نگاه اسلام به ما دستور داده شده است که دست بزرگترهایمان را ببوسیم و برای آنان جایگاه والایی قائل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در پاسخ به سوال شخصی که عامل ثبات ایمان را از ایشان پرسیده بود قانع بودن به داشته‌ها را مطرح نمودند؛ از نگاه پیامبر اکرم طمع و حریص بودن به دنیا و مافیها موجب زوال ایمان است.

وی قناعت را از دیدگاه امیرالمؤمنین (ع) نعمتی فناناپذیر اعلام کرد و گفت: آن حضرت حیات طیبه را قناعت معرفی نموده‌اند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در نهج البلاغه آمده است که یکی از یاران پیامبر اکرم که تا آخر عمرش را با حضرت امیرالمؤمنین نیز همراهی داشت و نام او خباب بود، وقتی از دنیا رفت حضرت امیر در مورد او فرمودند که خباب با عشق به اسلام روی آورد و مجاهدانه زندگی کرد.

وی با اشاره به اهمیت احترام به پدر و مادر از نگاه اسلام افزود: بنا بر آموزه‌های دین مبین اسلام راه رسیدن به توحید احترام گذاشتن به والدین می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha