یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نجفیان

حوزه / یک بازیگر گفت: به واسطه حکایت‌های ادبی می‌توان مفاهیم دینی و انقلابی را با زبانی زیبا به مخاطبان منتقل کرد.

رسول نجفیان؛ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه با بهره‌گیری از قصه‌های ادبی می‌توان فرهنگ و هویت ملی خودمان را به جوانان منتقل کنیم، گفت: مدتهاست در رادیو برنامه‌ای دارم که در آن روایت‌های ادبی را برای مردم نقل می‌کنم. این برنامه با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شده و همه اقشار آن را پسندیده‌اند. این اتفاق می‌تواند در سینما و تلویزیون هم رخ دهد و ما با اقتباس‌های خود کارهای زیبایی را خلق و در معرض دید مردم قرار دهیم.

وی افزود: یک نکته مهم در این میان وجود دارد، آن‌هم اینکه زبانی که می‌خواهد قصه‌های ادبی را به شکل نمایشنامه تنظیم کند، بسیار اهمیت دارد، چون اگر در این حوزه نتوان کار درستی خلق کرد، نتیجه نمایشی آن هم مطلوب نظر نخواهد بود. در همین رابطه در تلاش هستم برنامه‌ای تحت عنوان «ژرفا خند» برای تلویزیون کار کنم که در آن در قالب نمایش، قصص ادبی برای مردم روایت شود.

نجفیان برخی مخالفت‌ها پیرامون آثاری ادبی را ناشی از کوتاه بینی دانست و بیان کرد: اینکه فکر کنیم حکایت‌های بزرگانی چون؛ مولانا، سعدی و… با مفاهیم دینی و اسلامی همخوانی ندارد، کوتاه بینی صرف است. مولانا ۱۹ داستان درباره حضرت علی (ع) دارد و دیگر داستان های او نیز نشأت گرفته از قرآن است. چگونه می‌توان نسبت به چنین حکایت‌هایی موضع منفی گرفت؟ نمونه بارز دیگر حافظ است. ما او را به نام حافظ قرآن می‌شناسیم. آیا چنین فردی، اشعارش خلاف مبانی اسلامی است؟!

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha