شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت می‌تواند از ظرفیت بسیج برای حل مشکلات کمک بگیرد، گفت: به دلیل ارتباط بسیج با اقشار مختلف و نخبگان جامعه، می‌تواند در رفع مشکلات و مسائل به کمک دولت بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در یازدهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان استان همدان، با اشاره به آیه ۱۴ سوره حدید، اظهار داشت: هدف از بعثت انبیا به حرکت درآوردن مردم و تحقق و اجرای عدالت در جامعه از طریق همراهی مردم بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ حکومتی به تنهایی نمی‌تواند عدالت و قسط را در جامعه اجرایی کند، مطرح کرد: حضور مردم در کنار حکومت اسلامی و انبیا، بستر ساز مسأله عدالت بوده و خواهد بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه هدف امام خمینی (ره) از تشکیل نیروی مردمی بسیج، پای کار آوردن مردم در جامعه بود، یادآور شد: امام (ره) به این نتیجه رسیدند که آنچه از انقلاب محافظت خواهد کرد، حضور مردم در میدان و در کنار مسئولان است.

وی، بسیج را مردمی‌ترین تشکل در طول ۴۰ سال گذشته دانست و عنوان کرد: مشکلات استان، توسط نظام مسائل استان شناسایی شده، اما برخی از این مسائل به سادگی قابل حل نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بستر ایجاد اصلاح کلی در جامعه در بعضی از موارد فراهم نیست، اظهار داشت: برای رفع مشکلات و اصلاح موارد هر کس باید در حد توان خود وارد میدان شود و اقدامی کند.

وی تصریح کرد: لازم است این سیره اخلاقی در جامعه ترویج داده شود که اگر بنده توان اصلاح و رفع مشکل از جامعه حتی به اندازه برداشتن یک سنگ کوچک از سر راه عابران را دارم، انجام دهم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه ورود در عرصه اجتماعی نیاز امروز جامعه است، گفت: جامعه اصلاح نمی‌شود مگر آنکه تک تک مردم آن جامعه برای اصلاح تلاش کنند و خود را موظف به انجام وظیفه بدانند.

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند از ظرفیت بسیج برای حل مشکلات کمک بگیرد، یادآور شد: به دلیل ارتباط بسیج با اقشار مختلف و نخبگان جامعه، می‌تواند در رفع مشکلات و مسائل به کمک دولت بیاید.

امام جمعه همدان با اشاره به مراسم تنفیذ و تاکید رهبر معظم انقلاب به استفاده از نخبگان در دولت، یادآور شد: یک وجه این سفارش رهبری، بهره گیری از نخبگانی است که در جامعه و در بین مردم حضور دارند، چرا که گاهی از موارد فرد نخبه‌ای می‌تواند یک مشکل مهم را با بهره‌گیری از علم و دانش و ظرفیت‌های مختلف حل کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha