شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز چغادک با گرامیداشت دهه فجر و یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی داشته و در برهه‌ای از زمان با خون مطهر شهیدان این انقلاب آبیاری شده است و در دوره‌ای که کسی باور نمی‌کرد دین به جامعه بیاید و حکومت کند، انقلاب پیروز شد.

امام جمعه چغادک گفت: نظریه پردازان دنیا باور نمی‌کردند حکومتی بر اساس دین شکل بگیرد، اما ایمان و باور مردم و حرکت در مسیر عاشورا و رهبری امام خمینی (ره) باعث شد انقلاب با خون مطهر شهیدان و جانفشانی ایثارگران و خانواده شهدا ناباورانه در آن قطعه‌ای از تاریخ به پیروزی برسد.

وی بیان کرد: بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب عظیم ملت ایران گذشته، حاشیه‌ها و فتنه‌ها، توطئه‌ها و نقشه‌های پیچیده برای آن ایجاد شده، توطئه‌هایی که اگر برای هر انقلاب دیگری بود سرنگون می‌شد، اما ملت ما انقلاب خود را نگه داشتند و آن را محکم استمرار بخشیدند.

حجت الاسلام خدری گفت: امروز به دلیل مشکلات عده‌ای از مردم دلسرد شدند، علت آن عملکردهای غلطی است که اتفاق افتاده و ارتباطی با اصل انقلاب نداشته، بلکه به خاطر عملکرد ضعیف مسئولان بوده است.

خطیب جمعه چغادک گفت: دهه فجر فرصت خوبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی چه از سوی رسانه‌ها و چه خود مردم است، آنها می‌توانند بر اساس سابقه تاریخی که دارند وضعیت قبل از انقلاب را با وضعیت امروز برای نسل حال حاضر تبیین نمایند.

وی با تاکید بر «جهاد تبیین» گفت: رهبر انقلاب در یک سال اخیر مکرر این واژه را بیان می‌کنند و بر آن تاکید کرده‌اند؛ تبیین عرصه‌های مختلفی دارد از تبیین سیره شهدا گرفته تا تبیین مفاهیم انقلاب و مسائل مرتبط با دین و اهل بیت که مورد شبهه قرارگرفته است.

امام جمعه چغادک یکی از موارد جهاد تبیین را تبیین سیره شهدا دانست و از گروه خادم الشهدا که برنامه پنجشنبه‌های شهدایی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌ککنند، قدردانی کرد.

جنایات ائتلاف آمریکایی، سعودی، اسرائیلی اماراتی در یمن

حجت الاسلام خدری با اشاره به جنایات ائتلاف آمریکایی، سعودی، اسرائیلی وواماراتی در یمن گفت: مردم یمن مقاومت کردند، معلوم می‌شود این مردم محکم و مقاوم هستند که با دست خالی مقاومت کردند و دست برتر را دارند و می‌توانند از لحاظ نظامی ضربه بزنند.

وی ادامه داد: ائتلاف سعودی اماراتی در هفته اخیر سعی کردند اینترنت یمن را قطع کنند تا چیزی از اتفاقات و جنایاتشان به دست مردم جهان نرسد. کار استکبار همین است زن و کودک را می‌کشد، ظلم می‌کند و بعد بر آن سرپوش می‌گذارد.

خطیب جمعه چغادک تاکید کرد: وظیفه ما است که از مردم مظلوم یمن حمایت و دفاع کنیم. امروز جنگ جنگ روایت‌ها ااست؛ دشمنان روایت‌ها را آن گونه که دلشان می‌خواهد مخابره می‌کنند نه بر اساس واقعیت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha