شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: باید افکار و اندیشه های امام (ره) در حوزه‌های علمیه تدریس شود تا مبانی فقهی، سیاسی و فلسفی ایشان در حوزه های علمیه زنده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری‌همدانی، در دیدار حجت الاسلام کمساری؛ رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با اشاره به ابعاد برجسته شخصیت امام (ره)، اظهار داشتند: از زمان آغاز غیبت کبری تا کنون شخصیتی جامع همانند امام (ره) سراغ نداریم. امام خمینی (ره) توانست در زمان استبداد داخلی و استعمار بیگانگان، انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و اسلام ناب محمدی (ص) را احیا نمایند.

این مرجع تقلید، معرفی شخصیت امام خمینی (ره) در زمان کنونی را ضروری دانستند و افزودند: در شرایطی که دشمنان سعی در منزوی کردند فرهنگ اسلام و معارف قرآن داشتند امام (ره) با اتکاء به خداوند و بر اساس فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) توانست مسلمانان را از خواب غفلت بیدار کند و امروز شاهد فریاد اسلام خواهی در سرتاسر سرزمین‌های اسلامی هستیم.

معظم له جامعیت امام (ره) را یکی از نکات برجسته بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی و بیان کردند: معرفی امام (ره) به جهانیان؛ شناساندن خلاصه اسلام می‌باشد، از این رو برای شناختن شخصیت امام (ره) مطالعه آثار ایشان بویژه صحیفه امام و دفتر تبیان بسیار ضروری است و باید مبانی امام (ره) در فقه، فلسفه، تفسیر، عرفان و تهجد و آگاهی به زمان و اوضاع سیاسی برای اندیشمندان به ویژه نسل جوانان بیان شود.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ادامه دادند: باید افکار و اندیشه‌های امام (ره) در حوزه‌های علمیه تدریس شود تا مبانی فقهی، سیاسی، فلسفی ایشان در حوزه‌های علمیه زنده باشد.

معظم له پوشش و بیان افکار و اندیشه‌های امام خمینی (ره) از سوی صدا و سیما را ضعیف دانستند و اظهار داشتند: صدا و سیما برای صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ انقلاب، باید افکار و اندیشه‌های امام (ره) و نقش ایشان در هدایت و رهبری ملت مسلمان ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را برای مردم بازگو کند.

در ابتدا این دیدار حجت الاسلام کمساری ضمن تقدیم دانشنامه امام خمینی (ره) گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) از روند تدوین و شکل گیری دانشنامه خدمت حضرت آیت الله نوری همدانی ارائه کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیداحمد IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    این موسسه شده روابط عمومی....