دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تیرباران

حوزه/ در آستانه دهه فجر، شاهد بازپخش برخی از فیلم های خاطره انگیز با موضوع انقلاب اسلامی هستیم که هر چند حرکتی تکراری اما همچنان واجد جذابیت های خاصی برای عامه مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در آستانه دهه مبارک فجر، رسانه ملی در شبکه‌های مختلف تلویزیونی همچون سال‌های قبل، اقدام به پخش فیلم‌های سینمایی مرتبط با حال و هوای انقلاب کرده است؛ فیلم‌های خاطره انگیزی که حقیقتاً تماشای چندین باره آنها، خاطرات شیرین گذشته را در ذهن تداعی می‌کند و به نظر می‌رسد که همچنان برای مخاطب نسل جدید نیز واجد جذابیت‌های خاصی باشد.

روز گذشته (یکشنبه دهم بهمن) فیلم" شکار" به کارگردانی مجید جوانمرد از شبکه دوم سیما به روی آنتن رفت که از جمله بازیگران شاخص آن می‌توان به پرویز پرستویی، مرحوم نعمت الله گرجی، مهری ودادیان، مرحوم خسرو شکیبایی، عنایت الله بخشی و … اشاره کرد.

امروز (دوشنبه یازدهم بهمن ماه) نیز قرار است فیلم سینمایی"تیرباران" به کارگردانی علی اصغر شادروان از شبکه دوم سیما پخش شود که به بخشی از زندگی مجاهدانه شهید اندرزگو می‌پردازد.

این فیلم که محصول سال ۱۳۶۵ است و در آن بازیگرانی چون مجید مجیدی، جعفر دهقان، رضا چراغی، عطاالله سلمانیان، ناصر فروغ و محمد احمدی به ایفای نقش پرداخته اند، البته در طول سال‌های متمادی بارها و بارها از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش شده اما همچنان جذابیت‌های بسیاری برای علاقه مندان به جعبه جادو دارد.

این فیلم خاطره انگیز در واقع داستان زندگی ساده روحانی جوانی است به نام سید علی اندرزگو که جزو مبارزین فعال و مسلح رژیم پهلوی بوده است. او یکی از اعضای گروه موتلفه اسلامی بوده که تصمیم گرفتند حسنعلی منصور نخست وزیر وقت دوران پهلوی دوم را ترور کنند که پس از ترور وی، اندرزگو از مهلکه فرار می‌کند و ساواک او را غیابی محاکمه و محکوم به اعدام می‌کند. سید علی اندرزگو هم مدام باید از دست ساواک با چهره‌های مختلف فرار کند، هر چند که در نهایت این روحانی مجاهد به فیض عظیم شهادت نائل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha