شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله صافی-رهبری

حوزه/ آیت الله امامی کاشانی با اشاره به ارتباط حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در صحنه‌های مختلف انقلاب و امور با مقام معظم رهبری ارتباط خاصی داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز گاهی به بیت ایشان تشریف می‌بردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله امامی کاشانی امروز در گفت‌وگویی با تسلیت رحلت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، گفت: این فقیه بزرگوار و مرجع عالی مقام نقش بسیار ارزنده و مثبتی در ابعاد مختلف تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ایفا کردند.

وی با اشاره به ارتباط آیت الله صافی گلپایگانی با امام (ره) و مقام معظم رهبری افزود: رابطه ایشان با امام (ره) رابطه خاص و ویژه‌ای بود و در بسیاری از مسائلی که در موضوعات مختلف به خصوص مسائل مربوط به شورای نگهبان و تصمیم گیری‌ها رخ می‌داد ایشان همیشه برای کسب نظر خدمت امام می‌رسیدند و امام (ره) نیز توصیه‌های لازم را داشتند.

آیت الله امامی کاشانی همچنین با اشاره به ارتباط حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در صحنه‌های مختلف انقلاب و امور با مقام معظم رهبری ارتباط خاصی داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز گاهی به بیت ایشان تشریف می‌بردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: توجه به مردم و نیز حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب از جمله شرکت مردم در راهپیمایی‌ها همیشه مورد خواست و خرسندی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بود.

وی گفت: چند سالی که با ایشان در شورای نگهبان بودیم تسلط ایشان در مسائل مختلف فقهی، علمی و اسلامی کمک بسیار ارزنده‌ای به تصمیمات شورا داشت و نشانگر دقت نظر ایشان در مسائل مختلف بود.

آیت الله امامی کاشانی همچنین تسلط مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بر حدیث، ادبیات عرب و تاریخ اسلام را از ویژگی‌های این عالم جلیل القدر نام برد و افزود: اطاعت از مقام معظم رهبری و کمک به انقلاب و تاکید بر مردم باوری از ویژگی‌های بارز این شخصیت والامقام بود.

وی خاطرنشان کرد: ایشان علاوه بر نظرات مهم علمی و فقهی، از جهات تقوا، اخلاص و مردم داری شخصیتی خاص بودند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha