شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شاهین دژ

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا با بیان این که حضور رزمندگان در دفاع مقدس نتیجه جهاد تبیین علما بود و در روایت مداد علما را بالاتر از خون شهدا عنوان کرده‌اند، گفت: امروز متأسفانه عده‌ای جنایات زمان شاه را فراموش کرده و در صدد تطهیر ناکارآمدی‌های دوران پهلوی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شاهین دژ که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، به تفسیر آیه ۲۵ سوره مبارکه فرقان پرداخت و اظهار داشت: مشهور مفسرین ضمیر "به" در آیه "فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا "را به قرآن ارجاع داده‌اند و بنابر این معنای آن چنین می‌شود؛ از کافرین اطاعت نکن و با استعانت از قرآن با مشرکین به جهاد کبیر بپرداز و مبارزه کن.

وی اضافه کرد: جهاد سه گونه، اکبر، اصغر و کبیر می‌باشد و جهاد کبیر عبارت اُخرای تبیین است که امروزه رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند و مهم‌ترین وظیفه ما طلبه‌ها به عنوان مبیّن و مفسر دین، جهاد کبیر و تبیین است و رهبر انقلاب ضمیر " ه" در آیه فوق را به عدم از اطاعت از کفار، ارجاع می‌دهند.

امام جمعه شاهین دژ اضافه کرد: ما طلاب باید مبانی انقلاب را به معنای واقعی و ریشه‌ای درک کرده و به دیگران نیز تبیین کنیم و کسانی که مبانی انقلاب و ولایت فقیه دستشان نباشد با کوچک‌ترین مشکلات از مسیر برمی‌گردند، و در صدر اسلام پیامبر اعظم (ص) خودشان عامل به جهاد تبیین بودند.

وی با بیان این که حضور رزمندگان در دفاع مقدس نتیجه جهاد تبیین علما بود و در روایت مداد علما را بالاتر از خون شهدا عنوان کرده‌اند، افزود: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را در بین مردم خصوصاً در بین فامیل و آشنایان بیان کنیم و امروز متأسفانه عده‌ای جنایات زمان شاه را فراموش کرده و در صدد تطهیر ناکارآمدی‌های دوران پهلوی هستند.

حجت الاسلام فصیح نیا گفت: قبل از انقلاب ایران مجبور بود از پزشکان عمومی هندی استفاده کند در حالی که امروز کشور به حدی پیشرفت کرده است که در سلول‌های بنیادی و … در دنیا حرف برای گفتن دارد و ما باید در عرصه جهاد کبیر و تبیین به صورت فعال وارد شویم و از انقلاب و نظام اسلامی در برابر دشمنان دفاع کنیم.

وی در ادامه به وجه افتراق جهاد تبیین با جهاد نظامی اشاره کرد و افزود: در جهاد نظامی نیاز به عِده و عُده است در حالی که در جهاد تبیین چنین نیازی وجود ندارد و با یک نفر هم ممکن است و حضرت زهرا (س) در صدر اسلام به تنهایی به این مسئله عمل کرده است.

امام جمعه شاهین دژ اضافه کرد: گریه‌های حضرت زهرا (س)، سخنرانی حضرت امام سجاد (ع) و بقیه ائمه علیهم السلام عین جهاد تبیین بود و باید با مطالعه و منطق به شبهات موجود در جامعه جواب بدهیم.

حضور رزمندگان در دفاع مقدس نتیجه جهاد تبیین علما بود

حضور رزمندگان در دفاع مقدس نتیجه جهاد تبیین علما بود

حضور رزمندگان در دفاع مقدس نتیجه جهاد تبیین علما بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha