یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خطاب به مدیرکل جدید آموزش و پرورش، گفت: امیدواریم بتوانید گلایه‌مندی هایی که وجود دارد ا همکاری نیروهای ارزشمندی که در آموزش‌وپرورش به فراوانی یافت می‌شوند، برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار نقی سیاهکلی مرادی، مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش استان قزوین، با تبریک حلول ماه پر از برکت رجب و ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: امیدوار هستیم در مسئولیتی که خدای متعال به عهده شما گذاشته است بتوانید وظیفه خودتان را در راستای منویات ایمانی و اسلامی و در جهت رضای خداوند انجام دهید و این مسئولیت برای دنیا و آخرت شما، عزت و برکت به ارمغان بیاورد.

وی افزود: همان‌طور که امام راحل (ره) به‌درستی فرمودند فعالیت در عرصه آموزش‌وپرورش و معلمی شغل انبیاست؛ یعنی اهداف انبیای الهی در این شغل دنبال می‌شود، اهداف انبیا چه بود؟ اهداف انبیا تزکیه و تعلیم بود؛ یعنی این علم باید در ظرف دلی ریخته شود که قبلاً این دل تزکیه و شستشو شده است و لذا خدای متعال در سه آیه شریفه فرموده است «وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکتابَ وَالحِکمَةَ».

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: وقتی‌که بحث تزکیه به میان می‌آید معمولاً آموزشِ تزکیه به ذهن ما خطور می‌کند در حالیه تزکیه بیشتر رویتی و عملیاتی است و اینکه قرآن کریم ما را از چیزی که عمل نمی‌کنیم و تنها به زبان می‌آوریم، توبیخ می‌کند و آن را گناه بزرگی می‌داند.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به روایت «کونوا دُعاةَ الناسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم» تاکید کرد: این اصل قرآنی نشان می‌دهد که می‌باید معلم، مدیر مدرسه و دست اندرکاران حوزه تربیت فرزندان مردم از جنس انسان‌هایی باشند که خودشان از نظر معنوی و پایبندی به اصول اخلاقی و ایمانی درگیر با این حقایق باشند، چراکه در این صورت اگر صحبت هم نکنند اثرگذار خواهند بود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: اگر آن کسانی که از رفتار شهید سلیمانی راهشان را پیدا کردند را با کسانی که پای صحبت امثال بنده نشستند مقایسه کنیم می‌بینیم چقدر تفاوت وجود دارد؛ لذا در آموزش‌وپرورش بسیار محتاجیم که انس با حقایق دینی، قرآن کریم و سیره و سنت انبیای الهی را تشدید کنیم.

وی ادامه داد: وقتی قلب‌های پاک بچه‌های مردم جلوی فردی قرار می‌گیرد و او باعث می‌شود عقاید آن‌ها نسبت به دین و کشور متزلزل شود تباهی به عمل می‌آورد؛ درحالی‌که قرار است ایمان آنها را تقویت کند و حقیقتاً عاقبت این فرد به عهده تمام دست‌اندرکارانی است که باعث پیدایش او شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: باتوجه به اهدافی که نظام آموزش‌وپرورش و قرآن کریم و دین برای ما تعیین کرده است، کار بسیار سنگینی متوجه شما برادر گرامی می‌شود و می باید آن‌گونه که خدای متعال و پیامبر اکرم (ص) از ما انتظار دارند این مسئولیت گذرانده شود تا بعد از گذشت مدتی فضای ایمانی در آموزش‌وپرورش افزایش پیدا کند و ما قدردان اساتید و معلمان مؤمن و مخلص هستیم.

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: شغل معلمی تنها گذران زندگی و معیشت نیست؛ بلکه معلمی یعنی تحولات معنوی، درونی و ایمانی مردم و می‌باید کاری کنیم که فرزندان ما وقتی آیات قرآن کریم را می‌شنوند دل‌هایشان بلرزد و مانند مزرعه‌ای با آبیاری ما رشد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خطاب به مدیرکل جدید آموزش و پرورش، اظهار کرد: امیدواریم بتوانید گلایه‌مندی هایی که وجود دارد ا همکاری نیروهای ارزشمندی که در آموزش‌وپرورش به فراوانی یافت می‌شوند، برطرف شود.

گلایه های فرهنگیان رسیدگی و برطرف شود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    دروغ جلوی چشمان معلمان خدایا دروغ را از این کشور جمع کن ما هیچی ازت نمی‌خواهیم فقط دروغ جمع کن مسولان ما هیچ کاری نمی‌خواهیم انجام بدهید فقط دروغ نگویید بهشت به سرزنشش نمی‌ارزد