دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دستاوردهای انقلاب

مدرس و پژوهشگر فضای مجازی تصریح کرد: در سال های اخیر یکی از اصلی ترین راهبردهای رسانه ای دشمن، انکار و تشکیک در دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بوده است.

حجت الاسلام محمدرسول بهرامیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این که رهبر معظم انقلاب در ماه‌های اخیر بیش از هر چیز دیگری بر اهمیت توجه به جهاد تبیین تأکید می‌فرمایند به خاطر آن است که دشمن به دنبال روایتگری خاص خود از انقلاب اسلامی و تحولات پس از آن تا به امروز است.

وی افزود: در واقع دشمنان می‌کوشند مسائل را آن طور که خود می‌خواهند بیان کنند و لذا می‌بینیم که در قضایای مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و دهه شصت، جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند تا در جنگ روایت‌ها، افکار عمومی و اذهان نسل جدید به خصوص را متناسب با اهداف و برنامه‌های خود، دستخوش تغییر و تحول قرار دهند.

وی همچنین گفت: از سوی دیگر شاهد پُمپاژ یأس و بدبینی در جامعه هستیم و دشمنان و ایادی و عوامل آنها می‌خواهند به نسل جوان جامعه القا کنند که انقلاب اسلامی نه تنها دستاوردی برای مردم ایران به همراه نداشته بلکه باعث بدترشدن وضعیت زندگی آنها در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل اقتصادی و معیشتی شده است و حال آن که با وجود برخی ضعف‌ها و مشکلات و کم کاری‌ها، حقیقت آن چیزی نیست که آنها می‌گویند و در رسانه‌ها و فضای مجازی انعکاس می‌دهند.

این کارشناس و فعال رسانه‌ای ادامه داد: در این جنگ تمام عیار رسانه‌ای، آن چه وظیفه ماست اهتمام بیش از پیش در زمینه جهاد تبیین و بصیرت افزایی در جامعه است و به خصوص از طلاب و فضلای حوزه و جوانان مؤمن و انقلابی انتظار می‌رود که نسبت به این مسائل با دغدغه مندی، حساسیت و روحیه جهادی وارد میدان کار و تلاش شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته ما به دنبال آن نیستیم که بگوییم وضعیت گل و بلبل است و هیچ مشکلی در کشور نداریم چرا که اتفاقاً در برخی عرصه‌ها، ضعف‌های مفرطی داریم که باید جبران شود اما این موضوع فرق می‌کند با این که بخواهیم با سیاه نمایی و آدرس غلط دادن به جامعه، باعث از بین رفتن امید مردم به آینده شویم.

حجت الاسلام بهرامیان در خاتمه گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال انکار و تشکیک در دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال اخیر است، ما باید با جهاد تبیینی و غیرت دینی در این زمینه و البته تبیین درست و هنرمندانه برکات و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در این مدت، نگذاریم که اهداف شوم دشمن در جنگ رسانه‌ای و فرهنگی محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha