شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مردم با تمام وجود وارد میدان شدند و با اهدا جان، مال و تحمل سختی‌هایی چون تبعید، زندان و شکنجه، موفق شدند حاکم سرنوشت خود باشند و ضوابط الهی را در جامعه برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی، شب گذشته در سومین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی استان همدان با تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: این ایام بهترین زمان برای آن است که به مطالعه تاریخ و شرایط کشور در دوران پیش و پس از انقلاب بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با نفس قدسی امام خمینی (ره)، تحولی عظیم در جامعه رقم زد، گفت: در دوران مشروطه، عدم همراهی ملت زمینه ساز شکست آن حرکت شد، اما حضور مردم و همراهی با حضرت امام (ره) بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه همدان با بیان اینکه سستی و خمودگی در دوران پهلوی در بین جوانان حاکم بود، مطرح کرد: حضرت امام (ره) توانست جوانانی که در دوران پهلوی با آن شرایط اجتماعی و اخلاقی تربیت شده بودند را تبدیل به مبارزانی برای پیروزی انقلاب کند، موضوعی که به تعبیر ایشان، بدون امداد غیبی، ممکن نبود.

وی افزود: مردم با تمام وجود وارد میدان شدند و با اهدا جان، مال و تحمل سختی‌هایی چون تبعید، زندان و شکنجه، موفق شدند حاکم سرنوشت خود باشند و ضوابط الهی را در جامعه برقرار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مردم برای خدا و اسلام انقلاب کردند، یادآور شد: جمهوری اسلامی برای آن نبود که کسی تبدیل به آقازاده شود و این رویکردی نیست که در گفتمان انقلاب معنا و جایگاهی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه از نظام اسلامی برای اسلام باید حمایت و حفاظت کنیم، گفت: ملت جمهوری اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته بارها ثابت کرده‌اند که همچنان پای کار انقلاب هستند و هیچگاه دست از آرمان‌ها و اهدافی که برای آن انقلاب کردند کوتاه نخواهند آمد.

هدف اصلی انقلاب، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود بود

هدف اصلی انقلاب، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود بود

در پایان این مراسم نیز از تعدادی از پیشکسوتان دوران انقلاب و خانواده شهدا تقدیر شد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha