یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با گلایه از اینکه چرا باید امروز از قیمت برنج، روغن و مرغ حرف بزنیم، خطاب به دولت گفت: امیدواریم دولت سیزدهم از اتفاقات دولت‌های گذشته درس عبرت بگیرد و با تشکیل تیم اقتصادی منسجم‌تری، در طرح‌های اقتصادی هماهنگ‌تر عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به تشریح انگیزه‌های مختلف برای قیام علیه رژیم پهلوی پرداخت و اظهار داشت: فساد سیستمی و گسترده‌ای که در رژیم پهلوی وجود داشت یکی از دلایل اصلی و مهم برای وقوع انقلاب اسلامی بود.

وی با دعوت از جوانان برای مطالعه خاطرات پهلوی، یادآور شد: نسل جوان ما باید بداند در ۵۷ سالی که پدر و پسر پهلوی در این کشور حاکم بودند چه بر سر این کشور آمد و از نظر وضعیت آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، عزت و استقلال در چه جایگاهی قرار داشتیم.

امام جمعه همدان از انگیزه‌های ملت برای قیام علیه رژیم پهلوی را وجود تفکر ضد دینی و ضد اسلامی در آن دوران دانست و مطرح کرد: با وجود آنکه رضاشاه در اوایل به قدرت رسیدن تلاش می‌کرد تا چهره مذهبی از خود نشان دهد و ضمن دعوت از روحانیون و قسم یاد کردن به قرآن به دنبال آن بود تا خود را در ارتباط با روحانیت نشان دهد، اما زمانی که احساس قدرت کرد تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به اسلام به کار گرفت.

وی با بیان اینکه کشف حجاب و جلوگیری از برگزاری مراسم روضه محرم و صفر، تنها گوشه‌ای از اقدامات ضد دینی رضا شاه بود، گفت: همان اتفاقی که در عاشورای سال ۸۸ در کشور راه افتاد و در روز عاشورا دشمن به ساحت مقدس امام حسین (ع) جسارت کرد، رضا شاه در سال ۱۳۱۶ را رقم زد و کسی حرفی نزد.

شاه به دنبال تقویت بهائیت و تضعیف اسلام بود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه پهلوی به دنبال حذف اسلام بود، یادآور شد: اینکه حضرت امام در سال ۴۲ فریاد زدند که "علمای اسلام به داد اسلام برسید" برای آن بود که اگر این تفکر در جامعه پیشرفت می‌کرد، اسلام حذف خواهد می‌شد و نامی از اسلام باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه شاه به دنبال تقویت بهائیت و تضعیف اسلام بود، اظهار داشت: مردم برای حفظ اسلام، وارد میدان شدند و لذا امام خمینی (ره) پس از حضور در کشور توجه به معنویت را مطرح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به مؤسسات و فعالیت‌های قرآنی در کشور پس از انقلاب، مطرح کرد: رسانه‌های ما امروز یکی از سالم‌ترین رسانه‌ها هستند، البته انتقاداتی به صدا و سیما و رسانه‌ها نیز وجود دارد اما خوب است که همین رسانه‌ها و صدا و سیما را با صدا و سیمای زمان شاه مقایسه کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌های مذهبی در زمان شاه نمی‌توانستند رادیو داشته باشند و یا تلویزیون نگاه کنند، گفت: انتظارات ما از صدا و سیما هنوز برآورد نشده و صدا و سیما باید همانند یک دانشگاه برای اعتلای فرهنگ و تقویت فرهنگ تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه با وجود فضای مجازی و تهاجم فرهنگی علیه کشور اگر حکومت پهلوی استمرار پیدا می‌کرد امروز اثری از اسلام نبود، عنوان کرد: متأسفانه در عرصه اقتصادی امروز با مشکلاتی روبرو هستیم و آمارهای اقتصادی در دهه ۹۰ راضی کننده نیست چرا که اقتصاد مقاومتی در کشور به درستی اجرایی نشد.

وی، راه حل رفع مشکلات را انسجام همه مردم و مسئولان با یکدیگر دانست و ابراز کرد: رمز موفقیت نیروهای مسلح ما و پیشرفت آنها در این است که آنها بر روی پای خود ایستادند و به دیگران متکی نبودند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه گله‌مندی مردم نسبت به برخی از مسائل، همچون کیفیت خودرو گلایه به حقی است، یادآور شد: متأسفانه در بحث اقتصاد منتظر هستیم تا ببینیم دشمن چه کار می‌کند و آیا مستکبرین تحریم‌ها را بر می‌دارند، یا خیر.

مردم انتظار دارند تا تلاش دولت در بازار خود را نشان دهد

امام جمعه همدان با گلایه از اینکه چرا باید امروز از قیمت برنج، روغن و مرغ حرف بزنیم، خطاب به دولت یادآور شد: امیدواریم دولت سیزدهم از اتفاقات دولت‌های گذشته درس عبرت بگیرد و با تشکیل تیم اقتصادی منسجم‌تری، در طرح‌های اقتصادی هماهنگ‌تر عمل کند.

وی با بیان اینکه نزدیک شب عید دولت برای تأمین کالاهای اساسی مردم باید تلاش ویژه‌ای داشته باشد، مطرح کرد: داشتن روحیه جهادی در رئیس جمهور کافی نیست و این مدیریت و روحیه جهادی باید به بدنه دولت نیز سرایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دولت در حال تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی است، یادآور شد: مردم انتظار دارند تا این تلاش‌ها در بازار خود را نشان دهند و در بازار نتیجه تلاش و مسئولان را ببینند.

قانون اقتدار نیروی انتظامی را تقویت کند

وی همچنین با تسلیت به نیروی انتظامی به علت شهادت یکی از پرسنل ناجا در برخورد با اراذل و اوباش، اظهار داشت: قانون باید اقتدار نیروی انتظامی را تقویت کند، چرا که تضعیف نیروی انتظامی، تضعیف امنیت مردم و تضعیف نیروهای مسلح خواهد بود.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha