دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دولت آبادی

حوزه/مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویر احمد در همایش نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مسجد مهمترین نقش را در بسیج سیاسی مردم در دوران مبارزات انقلابی و مقاومت هشت ساله ایرانیان ایفا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گچساران، علیرضا دولت آبادی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی که جمعه شب در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع)، گفت: مسجد از صدر اسلام تاکنون و از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) مسجد جایگاه ویژه‌ای داشته و از آنجایی که انقلاب اسلامی نیز با تأسی از پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) شکل گرفت، مسجد از همان ابتدا به عنوان مبدا خیزش عمومی و در ادامه به عنوان مکانی در ساماندهی و تربیت نیروهای انسانی ایفای نقش کرد.

این مدیر فرهنگی افزود: مساجد سراسر کشور در دوران مبارزات انقلابی و هشت سال جنگ تحمیلی، همواره سازماندهی نیروها را از لحاظ تأمین نیرو و تدارکات پشتیبانی می‌کردند. مسجد سنگر پاسداری و تبلیغ ارزشهای جهادی و محل امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه تعامل دین با نظام جمهوری اسلامی بوده که این مهم نشان دهنده نقش مؤثر مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن است.

دولت آبادی یکی از دلایل مهمی که انقلاب اسلامی از همان ابتدا توانست حرکت خود را ادامه دهد، استفاده از ظرفیت مسجد و نیروهای مردمی دانست و افزود: متأسفانه نسبت به مساجد کم توجهی شده است.

دولت آبادی گفت: در گفتمان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و در بیانیه گام دوم انقلاب بحث خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن سازی را مطرح می‌کند که اگر به پیام ایشان به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز مراجعه کنیم، در فرازی از پیام می‌فرمایند که در ادامه همان بحث تمدنی هستیم که انقلاب اسلامی را هدف نهایی را رسیدن به تمدن نوین اسلامی و داری چند مرحله‌ی انقلاب‌اسلامی، جامعه اسلامی، حکومت اسلامی و تمدنی نوین اسلامی معرفی کردند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ادامه داد: رهبر انقلاب در این پیام می‌فرمایند که اگر مساجد ما به تراز اسلامی برسند فرد و جامعه به تراز اسلامی نزدیک‌تر می‌شوند و این نشان‌دهنده این است که هر مسجدی جایگاه ویژه‌ای دارد.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: اگر در بحث‌های خودسازی نیز به آن نگاه کنیم باز مسجد یک مکان ویژه است که اگر بتوانیم نقش آن را احصاء کنیم قطعاً در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی موفق خواهیم بود. چرا که فرهنگ، پایه و اساس سایر مقوله‌ها مانند اقتصاد و سیاست هست و یکی از مؤلفه‌های قدرت در هر کشوری است.

وی با بیان به اینکه همه ما به مکانی امن نیاز داریم تا بتوانیم خودمان را متصل و از گزند آسیب‌ها دور بمانیم، افزود: مسجد داری چنین ویژگی‌هایی است، لذا هر چه با مسجد بیشتر ارتباط داشته باشیم قطعاً میزان حرکت و رشدمان بیشتر خواهد بود.

خبرنگار: آزاده سادات احمدی

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha