جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم سالروز شهادت حضرت امام هادی ع  در قزوین

حوزه / به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام هادی(ع) و ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی(ره)، مراسمی از سوی امام جمعه قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به مناسبت سالروز شهادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام هادی (ع) و ارتحال فقیه عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله صافی گلپایگانی (ره) مراسمی از سوی امام جمعه قزوین در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید شمس‌الدین موسوی شالی، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام هادی (ع) گفت: از آنجایی که امام جواد (ع) بسیار زود به شهادت رسیدند، امام هادی (ع) تقریباً هشت ساله بودند که به مقام امامت نائل شدند و امامت ایشان درمجموع ۳۳ سال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام هادی (ع) مانند سایر ائمه اطهار علیهم السلام هیچ فرصتی را برای هدایت مردم از دست ندادند و با وجود آزارها و کنترل مداوم دستگاه حکومت، مسئولیت امامت و هدایت جامعه را به بهترین نحو ممکن انجام دادند.

امام جمعه موقت شهر شال بیان کرد: حضرت امام علی النقی (ع)، دارای نفس زکیه و عزمی راسخ و همتی عالی بود و عظمت شخصیت آن بزرگوار (ع) به قدری زیاد است که دوست و دشمن را به اعتراف واداشته است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات و فعالیت‌های ائمه علیه السلام پرورش شاگردان و افراد شایسته بود که امام هادی (ع) نیز با توجه به پراکندگی شیعیان در مناطق مختلف و وجود شبهات و انحرافات، نیروهایی را شناسایی کرده و آنان را جهت پیشبرد اهداف اسلامی تربیت می‌فرمودند.

استاد حوزه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) بیان کرد: این مرجع عالیقدر از یاران حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود و مجاهدت‌های فراوان برای استقرار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی انجام داد و توانست علاوه بر آثار و خدمات ارزشمند به نظام مقدس جمهوری اسلامی، شاگردان فراوانی را تربیت کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha