شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ عبدالله الدقاق

حوزه/ یکی از روحانیون بحرین، آمریکا را ارباب بیشتر حاکمان عربی منطقه دانست و گفت: این مردم مظلوم یمن با ایستادگی خود در برابر ائتلاف سعودی، هیمنه استکبار را در هم شکسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله الدقاق از روحانیون بحرینی و مدیر حوزه علمیه ائمه اطهار (ع) در همایش بین‌المللی «بررسی ابعاد تجاوز به یمن» که امروز به همت بنیاد بین‌المللی اربعین به صورت مجازی برگزار شد، تجاوز به یمن را دارای ابعاد دینی، استراتژیک و روحی برشمرد و گفت: از جهت دینی معلوم است که در روایات آخر الزمان، یمانی از این سرزمین ظاهر و خارج می‌شود که و پرچم خراسانی، نصرت دهنده به انقلاب امام مهدی (عج) است.

وی دیدگاه استکبار جهانی به ایران و یمن را یک نگاه دینی ارزیابی کرد و ابراز داشت: آن‌ها اتفاقات دینی و عقایدی را مورد توجه قرار می‌دهند و این دو منطقه مورد نظر امام زمان (عج) است.

این روحانی بحرینی در بیان بُعد دوم که موقعیت استراتژیک یمن است، اظهار داشت: از جهت دسترسی به دریای سرخ و خلیج عدن و باب المندب این منطقه بسیار مهم است و کشتی‌های تجاری از این گلوگاه عبور می‌کنند؛ تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بیشتر ثروت‌های آفریقایی در جنوب شرق این قاره یعنی سومالی و جیبوتی هستند و یمن نزدیک این منطقه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین الدقاق ادامه داد: از این جهت دسترسی به این ثروت بسیار زیاد، یمن را قادر به دسترسی به این منبع ثروت می‌کند که امارات هم متوجه سواحل جنوبی این کشور شده است که به این منطقه تسلط پیدا کند و به باب المندب تسلط داشته باشد.

وی از بی‌تفاوتی امارات نسبت به شمال یمن خبر داد و تصریح کرد: امارات برای به دست آوردن منطقه‌ای استراتژیک در جهان، منطقه‌ی نزدیک خودش را مورد توجه قرار داده است و امارات با تسلط بر این منطقه به راحتی می‌تواند بر باب المندب تسلط پیدا کند و دسترسی به این منطقه برای امارات ثروت بالایی را به همراه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه ائمه اطهار (ع) در بیان بعد سوم این جنایات ابراز داشت: عبدالعزیز آل سعود، مؤسس آل سعود وصیتی دارد که اگر بخواهید قوت عربستان را حفظ کنید باید یمن را ضعیف نگه دارید؛ پس ناچار هستند که یمن را ضعیف نگه دارند؛ حکام سعودی در این مسیر، عسیر و نجران را با پنج میلیارد دلار از حکومت علی عبدالله صالح اجاره کردند و بعد از تمام شدن مدت اجاره این دو را به خود ملحق کردند و با پرداخت پانزده میلیارد دلار او را ساکت کردند و هیچ گاه استقلال یمن را تحمل نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین الدقاق بُعد چهارم را شکستن سیطره استکبار عنوان کرد و گفت: ارباب بیشتر کشورهای عربی آمریکایی‌ها هستند، در حالی که یمن این کار را انجام نداد و در حال خروج از سیطره آمریکا است؛ یمن این استعداد را دارد که مستقل باشد و این ترسی را برای کشورهای منطقه و استعمار ایجاد کرده است.

وی بعد پنجم را وجود یمن با ملتی قوی و دارا بودن سرزمینی حساس عنوان کرد و افزود: این منطقه جغرافیای مهم و بزرگی است، ظرفیت اقتصادی خوبی دارد و ظرفیت جمعیتی این منطقه هم از اهمیت بالایی برخوردار است؛ یمن در کشورهای خلیج فارس بالاترین جمعیت را دارد؛ از گاز، نفت و کشاورزی برخوردار است و مساحت جغرافیایی بالایی هم دارد.

این روحانی بحرینی تصریح کرد: عربستان و کشورهای دیگر از این موقعیت یمن می‌ترسند؛ این تجاوز بر یمن، اماراتی-سعودی نیست، بلکه در اصل آمریکایی-صهیونیستی است؛ در درجه اول دشمن آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، اما خواهیم دید که یمن پیروز خواهد شد و موقعیت خود را در این منطقه خاص کسب خواهد کرد.

۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha