شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ غازی حنینه

حوزه/ شیخ حنینه با انتقاد شدید از بی حرمتی ائتلاف سعودی به بخشی از اعراب منطقه گفت: تمام تلاش خود را در حمایت از مردم یمن به کار می‌بندیم و هم‌صدایی با این مردم مظلوم کوچکترین کاری است که هر مسلمان باید انجام دهد

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ غازی حنینه رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین از لبنان در همایش بین‌المللی «بررسی ابعاد تجاوز به یمن» که امروز به به همت بنیاد بین‌المللی اربعین به صورت مجازی برگزار و از تلویزیون اینترنتی abarat.ir پخش شد از تعرض قوای استکبار و دشمن قسم خورده صهیونیست و همراهی عرب‌های منطقه و خلیج که هیچ حرمت دینی، همسایگی و برادری اسلامی و عربی با مردم یمن را مراعات نکرده‌اند را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این ملت مقاوم مستحق پیروزی است.

رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین از لبنان مقاومت هفت ساله مردم یمن را دوران با برکتی توصیف کرد که باعث شد این ملت اراده استوار و آهنین خود را نشان دهند و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) درباره این ملت و امت فرموده‌اند، ایمان از یمن است و حکمت از این سرزمین نشأت گرفته است.

وی تصویر رسم شده از مردم یمن را نشان از التزامشان به عقیده و پیرویشان از پیامبر اکرم (ص) در مواجهه با ظلم و پیروزی حق توصیف و تصریح کرد: یمن مثال آیه ۳۹ سوره حج است که برای عقاید خود ایستادگی می‌کنند تا هر آنچه در باطن و عقایدشان از جهات سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی است حفظ شود.

شیخ حنینه ایستادگی ملت یمن را به پیروی از سید حوثی متوجه دانست و گفت: این سید بزرگوار که ملت خود را به سمت کرامت انسانی سوق می‌دهد و تمام ظلم و تجاوزها را پس می‌زنند، از مردم خود طلب کرده است که این چند سال ایستادگی کنند و هر روز از منبع و ذات و ریشه‌دار بودن عقیده خودشان نشان می‌دهند که چه مردم استواری در دین هستند و زیر سیطره ظالمان نمی‌روند.

رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین از لبنان امت یمن را پرچمدار اسلام راستین در منطقه توصیف کرد و اظهار داشت: این ملت سال‌ها خود را به این صورت نشان دادند؛ همانطور که می‌دانیم اصل اسلام از یمن و منشأ لغت عرب هم از یمن است.

وی ایستادگی حتی با زبان در کنار سختی‌های این روزهای یمن را وظیفه مسلمانان دانست و گفت: ما این قوم را نصرت می‌دهیم و کمک می‌کنیم و این کمترین چیزی است که می‌توانیم با آن‌ها همراهی داشته باشیم؛ آن‌ها در خطر مقدم قرار دارند و ما پشت سرشان حرکت می‌کنیم؛ ما از این ایستادگی و استواری آن‌ها در مقابل ظلم و ستم تشکر می‌کنیم.

شیخ حنینه ایستادگی را باعث به وجود آمدن ترس در دل صهیونیسم‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: صهیونیسم می‌داند که اگر یک لحظه فکر هجوم به این سرزمین را داشته باشند حتماً ضرر خواهند کرد.

رئیس هیأت امنای تجمع علمای مسلمین از لبنان ادامه داد: یمن با این ایستادگی نشان داد که سال‌ها ظلم کفایت می‌کند و اگر دست نکشند خونشان و شهرهایشان با ارزش‌تر از خون و شهرهای مردم یمن نیست؛ شما هم حتماً مورد هجوم قرار خواهید گرفت؛ ما هواپیماهای بدون سرنشین را می‌فرستیم و تمام عمق‌ها و مناطق استراتژیک شما را مورد هجوم قرار می‌دهیم تا مردم مناطق خلیج به حکام خود فشار بیاورند.

وی ابراز داشت: لازم است که همه مردم جهان با این مردم به پا خیزند و ایستادگی آن‌ها را مورد توجه قرار دهند و آن‌ها را مورد حمایت خود قرار دهند و ببینند که چه موقعیت سختی را تحمل می‌کنند.

شیخ حنینه گفت: هر کسی که مردم یمن را حمایت کند حق را در مقابل ظلم حمایت و کمک کرده است و مستضعفین را در مقابل مستکبرین حمایت کرده است؛ ایستادگی در مقابل ظلم و کنار مردم یمن افتخاری برای ما است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha