جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مردم در انقلاب اسلامی به دنبال استقلال و عزت بودند، گفت: دشمن این موضوع را بر نتافت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی شروع به تحریم کشور در عرصه‌های مختلف کرد برای جلوگیری از پیشرفت آن کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جمع خلبانان پایگاه نوژه همدان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش، اظهار داشت: یکی از آموزه‌های قرآن نسبت به جامعه‌ای که از چنگال فرعونیان نجات پیدا می‌کند آن است که دائماً باید یاد این نعمت باشند و آن را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان نعمت بزرگ الهی باعث تغییر در جریان کلی حرکت جامعه شد، گفت: با انقلاب اسلامی، جامعه‌ای که به سمت فساد و ترویج ضدیت با دینی حرکت می‌کرد، تغییر جهت داد و حرکت کلی آن اصلاح شد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در طول ۴۳ سال گذشته ملت با مقاومت، اجازه انحراف از مسیر انقلاب را نداده‌اند، مطرح کرد: در دهه اخیر شاهد رخ دادن انقلاب در بسیاری از کشورها بودیم، اما علت انحراف و عدم دستیابی به هدف اصلی در این انقلاب‌ها نبود اقتدار در ادامه راه بود.

وی افزود: اقتدار امروز کشور مرهون زحمت نیروهای مسلح و جوانان این آب و خاک است که با تمام وجود از آرمان‌های انقلاب دفاع و محافظت کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مردم در انقلاب اسلامی تصمیم گرفتند تا خودشان همه کاره باشند و هیچ آقا بالا سری نداشته باشند، یادآور شد: از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی مستکبران عالم شروع به دشمنی با جمهوری اسلامی ایران کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم به دنبال استقلال و عزت بودند، یادآور شد: دشمن این موضوع را برنتافت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی شروع به تحریم کشور در عرصه‌های مختلف کرد برای جلوگیری از پیشرفت آن کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی تهدید کننده منافع قلدرهای شرق و غرب بود، گفت: حرکت و بیداری که مردم در ایران ایجاد کردند آنقدر قوی بود که باعث بیداری همه مستضعفان عالم شد.

وی تصریح کرد: در ادامه مسیر انقلاب نیز نیازمند استمرار اقتدار کشور هستیم و یکی از راه‌های تحقق آن، وجود انسجام در بین آحاد مختلف مردم است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شاید ظواهر متفاوت باشد اما اهداف یکی است، مطرح کرد: با وجود آنکه کشور ۴۳ سال است مورد تحریم دشمن قرار گرفته، اما هر روز افزایش قدرت و اقتدار نیروی‌های مسلح را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن جرأت نزدیک شدن به جمهوری اسلامی را ندارد، عنوان کرد: دشمن اراده آهنین این ملت را در طول هشت سال دفاع مقدس دیده و امروز می‌داند که این عزم و اراده قوی‌تر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین با تاکید بر لزوم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خلبان، یادآور شد: برای قدردانی از شهدای خلبان، شورای فرهنگ عمومی نامگذاری خیابان‌هایی به نام شهدای خلبان را باید در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha