شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1006887
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
حیوان

حوزه/ حضرت محمد صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: (همانا زنی به جهنم می‌رود که گربه‌ای را با حبس کردن و بستن، گرسنه نگه داشته است یا او به آن غذا نداده و رهایش نکرده تا غذای خودش را بیابد.)

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت محمد صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: (همانا زنی به جهنم می‌رود که گربه‌ای را با حبس کردن و بستن، گرسنه نگه داشته است یا او به آن غذا نداده و رهایش نکرده تا غذای خودش را بیابد.)

(جامع الاحادیث شماره ۱۴۰۸۵)

حیوانات اسیر و کاملاً وابسته به انسان هستند. طبق شرع اسلام، کسانی که نگهداری این حیوانات را قبول کرده‌اند، موظفند از آنها مراقبت کنند، به آنها غذا و نوشیدنی بدهند و در صورت لزوم از دامپزشکان کمک بگیرند.

شفقت و توجه به دیگران از دستورات اسلام است و در مورد حیوانات نیز صدق می‌کند.

در اسلام تیمم، وضو با خاک است که در صورت نبود با آب انجام می‌شود. شرایط زیادی دارد که یکی از آنها این است که اگر برای حیوانات اهلی ما آب کافی نباشد، نمی‌توان از این آب برای وضو استفاده کرد و باید تیمم کرد، یعنی با خاک وضو گرفت.

گاهی اوقات در فروشگاه‌های حیوانات خانگی یا بازارهای مرغ، حیوانات در شرایط بی رحمانه و نامناسب نگهداری می‌شوند. صاحبان فروشگاه‌های حیوانات خانگی و فروشندگان موجودات زنده باید توجه داشته باشند که در روز قیامت باید در مورد شرایط نگهداری حیوانات بی دفاع و اینکه آیا آنها باعث رنج آنها شده‌اند توضیح دقیقی ارائه دهند.

رسول خدا (ص) فرمود: "کسانی که به آفریدگان حق تعالی رحم نمی‌کنند، خداوند نیز به آنان رحم نمی‌کند."

باید نسبت به موجودات زنده‌ای که تحت سرپرستی انسان است، مهربانی کرد، زیرا او مسئول آنهاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha