سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رئيس الدائرة الخارجية في المكتب السياسي للحزب السوري القومي الاجتماعي طارق الاحمد

حوزه/«طارق الاحمد» رئیس بخش خارجی حزب سوری قومی اجتماعی گفت: خنثی کردن اقدامات نادرست دشمنان آمریکا و صهیونیست ها از طریق نیروهای محور مقاومت است و معتقدم هنوز در ابتدای راه رسیدن به این دستاورد هستیم.

همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با رئیس بخش خارجی دفتر سیاسی حزب سوری قومی اجتماعی به گفت و گو پرداخته است که ترجمه آن به شرح ذیل است:

حوزه: نظر شما درباره آثار انقلاب ایران بر منطقه و جهان اسلام و الهام گرفتن مردم از آن و تشکیل جبهه مقاومت در شرایط کنونی چیست؟

مهمترین تأثیرات انقلاب ایران بر منطقه ما خروج مردم منطقه از حالت ناامیدی است و خروج از این فکر که باید به خواسته های غرب جامه عمل بپوشانیم و آن را اطاعت کنیم. این به معنای مبارزه برای تشکیل یک ائتلاف نیرومند است. من از رهبری یک حزب مقاومت یعنی حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه شروع کردم که مقاومت خود را در دهه سی قرن گذشته آغاز کرد و به این مقاومت ادامه داد و ما با نیروهای مقاومت در فلسطین و لبنان و البته در همان محور با ایران انقلابی و با دولت سوریه همکاری داریم و بنابراین این یک الهام اساسی است و یک جبهه مقاومت نیز در یمن در حال شکل گرفتن است و روز به روز قوی تر می شود.

حوزه: نقش رهبری را در حرکت و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب های اخیر جهان چگونه می بینید؟

من معتقدم رهبری در ایران نقش اساسی در دستیابی به فرمول همگرایی با بقیه کشورهای مقاومت دارد. نمی توان گفت انقلاب های جهان اسلام طرفدار مردم یا به نفع آنها بوده است. ما چیزی جز محور مقاومت سراغ نداریم که در ابتدا فلسطین را قطب نمای خود قرار داد و با جنبش صهیونیسم و نیروهای استکبار و امپریالیسم مبارزه کرد.

حوزه: چگونه می توان نقشه های دشمنان به ویژه آمریکا و صهیونیست ها را در برابر محور مقاومت خنثی کرد؟ آینده مقاومت و جهان اسلام را چگونه ارزیابی می کنید؟

خنثی کردن اقدامات نادرست دشمنان آمریکا و صهیونیست ها از طریق نیروهای محور مقاومت صورت می‌گیرد و معتقدم هنوز در ابتدای راه رسیدن به این دستاورد هستیم. به نظر من باید بین نیروهای مقاومت و شخصیت های آنها در منطقه کار مستمر صورت گیرد و همراه باشد؛ از آنجایی که ما فرهنگ های متنوعی داریم، از مراکش تا الجزایر، تونس، یمن، سوریه و عراق، همه ما نمی توانیم یک مدل یکسان باشیم اما باید برای یک هدف که یک قطب نما دارد و آن قطب نما آزادی و رهایی از رژیم صهیونیستی است، ادغام شویم.

حوزه: نظر شما درباره شهید مجاهد حاج قاسم سلیمانی که جان خود را وقف فلسطین و آرمان های عادلانه ملت ها کرد، چیست؟

مجاهد اعظم شهید قاسم سلیمانی سرمشقی بسیار والا است. اولاً او نه تنها مجاهد صاحب اندیشه بود بلکه نمونه ممتازی در به کارگیری این اندیشه ها بود و توانایی اجرای ایده های خود را داشت و از امکانات برای پیروزی ملت و آرمان استفاده کرد. ما در مقابل الگویی هستیم که تاریخ آن را به شدت جاودانه نگه خواهد داشت و برای سال‌های طولانی، نسل‌ها نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان از این الگو درس خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha