یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
راضیه پورحیدر

حوزه/ پورحیدر گفت: یکی از نقاط تاریک دوران پهلوی زن ستیزی بود و زنان را وادار به کشف حجاب می‌کردند و در اثر این توطئه بخشی از جامعه را به سمت انحراف از دین سوق دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، راضیه پور حیدر، امروز در نشست «نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی» که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به جایگاه زنان در اسلام اظهار داشت: در دوران جاهلیت و قبل از اسلام زن به حدی بی ارزش بود که کودکان دختر را زنده به گور می‌کردند و حتی برای برآورده شدن حاجات خود فرزندان شأن را قربانی می‌کردند.

وی اضافه کرد: اعراب جاهل پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را به دلیل نداشتن دختر مقطوع‌النسل می‌دانستند، چون باور داشتند که نسل فقط و تنها از طریق اولاد پسر ادامه پیدا می‌کند و به همین دلیل لقب ابتر را به پیامبر نسبت دادند و خداوند در سوره کوثر جواب این افراد را داد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: خداوند متعال در سوره کوثر حضرت زهرا (س) را گران قدر و خیر کثیر نامیده و نسل پیامبر (ص) بزرگوار از طریق دخترش ادامه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) ارزش واقعی زنان را به جامعه برگرداند و پای این ارزش‌ها نیز با احترام فوق‌العاده به دخترش حضرت زهرا (س) ایستاد؛ در طول تاریخ زنان نیز با ایفای نقش خود وقایع بسیار مهم تاریخ را رقم زدند.

پور حیدر در ادامه به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) و خطبه حضرت زینب (س) در کوفه و شام اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط تاریک دوران پهلوی زن ستیزی بود و زنان را وادار به کشف حجاب می‌کردند و در اثر این توطئه بخشی از جامعه را به سمت انحراف از دین سوق دادند.

وی ادامه داد: در دوران رضاخان قُلدُر که کشف حجاب را اجباری کرد بسیاری از زنان که با این تفکر مخالف بودند از خانه بیرون نیامدند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه افزود: نسبت به زنان سه دیدگاه وجود دارد، زن موجودی بی ارزش است، نگاه صرفاً جنسی و کالایی به شخصیت بانوان و دیدگاه متعالی که زن را موجودی ارزشمند چون مروارید که جامعه بدان وابسته است می‌بیند و دو مورد اول هم اکنون در بسیاری از کشورهای غربی وجود دارد.

وی تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی به زن برگرفته از دیدگاه اسلام و مرهون زحمات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) است؛ بعد از انقلاب بانوان جایگاه خود را در جامعه پیدا کردند و به حقوق انسانی خود اعم از حضور آزادانه و فعال در عرصه‌های اجتماعی با حفظ شأن زنانه دست یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میثم IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    باسلام؛مساله حکومت پهلوی و یکجانبه نگری حضرنعالی در زمینه دین گریزی اقشار مختلف جامعه دو مقوله جدا از هم هستند. علل و عوامل دین گریزی را باید در پژ.وهش علمی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.حکومت پهلوی اول و دوم با همه مسائل خود یک انسجام وحدت در جذب حداکثری دینداری مردم و نسل مقطع دهه های سی و چهل داشته است. اما در مورد رویگردانی از دین و حضور دین های نوظهور جامعه دینی اعم از حوزه ها و سازمان های متولی فرهنگی در طول چهل و چهار سال از حکئمت جمهوری اسلامی ایران نفرمودید که چه فرایندی داشته یا داشتید که نسل دهه 70و80 بیگانه شدند.