سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر / دیدار معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: امام خمینی(ره) با فداکاری های فراوان و با سلاح ایمان و عقل و علم و توکل و شجاعت قدم به میدان گذاشتند و توانستند همه جریان استکبار را کنار بزنند و یک نظامی را برقرار بسازند که تتمه و دنباله همان نظام پیغمبران خدا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی و چهل و سومین بهار آزادی در سخنانی با اشاره به حدیثی از امام‌علی (ع) اظهارداشتند: «اَلْحَقُّ جَدیدٌ وَ إنْ طالَتِ الاْیامُ، وَ الْباطِلُ مَخْذُولٌ وَ إنْ نَصَرَهُ أقْوامٌ»، امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند: «حق همیشه تازه است هر چند روزگارانی بر آن بگذرد، هرگز کهنه نمی‌شود و باطل منفور و محکوم است، هر چند اقوام و گروه‌هایی بر آن کمک کنند».

ایشان افزودند: خداوند پیغمبران و ائمه اطهار (ع) را برای اداره جوامع بشری بر اساس حق و عدالت مبعوث کرده و در طول تاریخ کارشان این بوده با تحمل زحمت‌ها و شکنجه‌ها این کار را انجام دادند.

معظم له گفتند: امام صادق (ع) می‌فرمایند، مردم ناگزیرند حجتی از جانب خدا باشد و مردم را راهنمایی کند تا مردم بر اساس آن راهنمایی پیغمبران و ائمه گام بردارند، همین طور در طول تاریخ جریان‌هایی می‌بینیم جریان کربلا و جریانی که بارگاه‌ها و دلیل شهادت اهل بیت همه و همه در این راه که خداوند راهی را برای زندگی نشان داده است.

ایشان بیان کردند: پیغمبر و ائمه (ع) در این راه و آنهایی که از اهل بیت (ع) تبعیت کردند در این راه قیام کردند و این راه را با جان و مال و زحمت ادامه دادند، امام همین کار را عملی ساخت شاخصه ای به وجود آورد که نشان دهنده همین حقیقت بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی عنوان کردند: آن هنگام که بنده در سال ۲۲ شمسی به قم آمده بودم کتابی به نام اسرار هزار ساله بود کسی نوشته بود که آنچه به عنوان معارف اسلامی است کهنه شده است امام (ره) جوابی برای این مطلب نوشتند به نام کشف الاسرار، در آنجا ثابت کردند به آنچه پیغمبران خدا از جانب خدا گرفته اند و آنچه ائمه اطهار (ع) گفته اند اینها کهنگی ندارد.

ایشان خاطرنشان کردند: بر اساس فطرت بشر همیشه این مطالب زنده است و پاینده و جاوید است خودشان بالاخره بر این اساس گام برداشتند در روزگاری که استکبار بر دنیا تسلط داشت و توانسته بود با زر و زور و تزویر جریان‌هایی به وجود بیاورد و مردم را به ذلت و سرشکستگی بکشاند در چنین روزگاری امام خمینی (ره) برای اینکه راه پیغمبران باید همیشه برقرار باشد قیام کردند.

این مرجع تقلید افزودند: امام خمینی (ره) با فداکاری‌های فراوان و با سلاح ایمان و عقل و علم و توکل و شجاعت قدم به میدان گذاشتند و توانستند همه جریان استکبار را بر کنار زنند و یک نظامی را برقرار بسازند که تتمه و دنباله همان نظام پیغمبران خدا باشد.

ایشان تصریح کردند: درست است زحمات فراوان کشیده شده و این راه البته زحمت دارد مردم به میدان آمده اند جان دادند و جوان دادند خون دادند و به هر نقطه‌ای از ایران قدم بگذارید مزار و تربت شهدا وجود دارد و کوچه و خیابان‌ها به نام شهدا و پدر و مادر و بستگان شهداست ولی حق این زحمات را به دنبال دارد و خداوند پاداش کاملی به کسانی که در این راه زحمت بکشند عنایت خواهد کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: امروز نیز بر اساس یادآوری همان ایام، حرکت‌ها صورت بگیرد به این دلیل است که باید به دنیا نشان داده شود که این حق و این شاخصه برقرار است از این جهت دنیا امروز مستضعفان جهان و مردم آزاد دنیا همیشه با این امید و ایمان، چشم به راه هستند که آنچه پیامبر خدا و ائمه اطهار آورده اند دوباره حاکم و برقرار باشد و استکبار جهانی کنار زده شوند؛ این کار خواهد شد.

ایشان بیان کردند: امام خمینی (ره) نیز با همین قصد این انقلاب را به وجود آورد و با همین قصد این زحمات را متحمل شد و قصدشان همین بود پس این جریان کهنگی ندارد و همیشه برقرار است بایستی ما نیز با همین دید به این انقلاب نگاه کنیم و در این راه گام برداریم.

این مرجع تقلید عنوان کردند: خداوند می‌فرماید ما در زبور حضرت ابراهیم (ع) و کتاب‌های آسمانی دیگر این حقیقت را گفته ایم که افراد صالح و شایسته و معتقد، آنها صاحب این جهان خواهند شد و لذا امام خمینی (ره) بارها گفتند این را که انجام داده ایم همه این زحمات، انتظار ظهور است و ما راه ظهور ولی عصر (عج) را برقرار می‌کنیم که با این دید این زحمات شکل گرفته است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: بنابراین هیچ تردیدی در راه حق وجود ندارد و این نیز کهنه شدنی نیست بلکه روز به روز اشتیاق مردم نسبت به این موضوع بیشتر می‌شود و با این دید باید نگاه کنیم که ۲۲ بهمن همیشه یادآور این موضوع است که در مسیر کهنه شدن قرار ندارد، پیرو این نظام ولایی همیشه برقرار خواهد ماند تا ولی عصر (عج) ظهور کند، همه ما در انتظار آن روز هستیم و نه فقط ما، کل آزادگان و مستضعفان جهان در انتظار چنین روزی هستند و همه امید و اشتیاق شأن به همین است که ان شاءالله این جریان برقرار خواهد شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha