یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مصطفی پورمحمدی

حوزه/ رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی خطاب به ناظران و تحلیل‌گران بین‌المللی گفت: هر بیننده و ناظر بین‌المللی‌ امروز هیچ نیازی به توضیح ندارد و می‌تواند با دیدن صحنه‌های باشکوه حضور مردم، نشانه‌های خوبی دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ظهر امروز در سخنرانی خود در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در مسجد امام (ره) سمنان، با قدردانی از زمان‌شناسی، هوشمندی و بصیرت مردم اظهار کرد: مردم ایران اسلامی امروز نشان دادند که زمان‌شناسانی آگاه، دشمن‌شناسانی بیدار، هوشمند و بصیر بوده که همواره در میدان حاضر هستند و به اهداف انقلاب اسلامی پایبندی دارند.

وی افزود: حرکت جاودانه‌ای را که امام شهیدان برای ما به ارث گذاشتند و ۴۳ سال از جنبش قهرمانانه ملت ایران می‌گذرد، امروز همچنان با قدرت پیش می‌رود و شاهد حضور گسترده مردم نسل‌های بعد، در حمایت از انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم با احساس مسئولیت و زمان‌شناسی خاصی که همواره دارند و همراه با عزت و افتخار، همه از کوچک و بزرگ و زن و مرد، به میدان آمدند و حرکت‌های انقلابی خود را بار دیگر بروز و ظهور دادند.

پورمحمدی افزود: حضور آگاهانه مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … نشان می‌دهد که آنها همچنان به انقلاب اسلامی مقید هستند.

وی تصریح کرد: کاروان عظیمی را که امروز به‌صورت موتوری و خودرویی در شهرهای مختلف کشور شاهد بودیم، نشان می‌دهد چه شور و نشاطی در مردم همچنان وجود دارد. احساس شادی و سرزندگی مردم می‌گوید که دو نسل بعد از انقلاب اسلامی نیز همواره راه پدرانشان را ادامه خواهند داد و در مسیر انقلاب اسلامی استوار ایستاده‌اند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: هر بیننده و ناظر بین‌المللی هیچ نیازی به توضیح ندارد و می‌تواند با دیدن این صحنه‌های باشکوه، نشانه‌های خود را دریافت کند.

پورمحمدی اضافه کرد: انقلاب اسلامی همچنان زنده و تأثیرگذار در حیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای می‌درخشد و نقش‌آفرین است.

وی با اشاره به سال‌های سخت اخیر که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش کردند تا با انواع تهدیدها و تحریم‌ها کشورمان را منزوی کنند، گفت: دشمنان فکر می‌کنند با تشدید تحریم‌ها و ایجاد موانع و دردسرآفرینی‌ها، جنگ روانی، دروغ‌پراکنی و سیاه‌نمایی می‌توانند دل مردم را خالی کنند و باور و اعتقاد مردم را سست سازند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی نشان دادند که در راه انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل همواره محکم ایستاده‌اند و با هوشمندی و استواری، شرایط سخت را تحمل می‌کنند؛ اما از انقلاب اسلامی دست نمی‌کشند.

پورمحمدی بیان کرد: مردم گرانی، کمبودها، بیکاری و دردسرهای روزمره را درک می‌کنند و بخش بزرگی از مشکل را مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی کشور درک می‌کنند که همواره در پی خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمن هستند.

وی تشریح کرد: امروز هم مردم قوت قلب به مدیران می‌دهند تا در این راه استوار گام بردارند و هم مدیران با خدمتشان باید این امید را در مردم زنده کنند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: مردم امروز با حضورشان در صحنه پیام می‌دهند که ما همواره ایستاده‌ایم و با همه وجود راهمان را با عزت و افتخار ادامه می‌دهیم.

پورمحمدی گفت: تحولاتی که در کشور در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی رخ داده، فوق‌العاده بوده است؛ اما باید تأسف خورد که به‌واسطه مشکلات روزمره، از فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد، غافل می‌شویم.

وی ادامه داد: امروز دستگاه‌های سخن‌پراکنی دشمن، یک حادثه تلخ را با عوامل روانی که خودشان می‌سازند، آن‌چنان بزرگ می‌کنند که جوان‌ترها که حوادث انقلاب اسلامی را ندیده‌اند و در کوران مسائل سیاسی، اجتماعی و امنیتی آن را حس نکرده‌اند، دچار یأس و ناامیدی شوند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: اگر پیشینه تاریخی خود را به‌خوبی ببینیم، درخواهیم یافت که آنچه انقلاب اسلامی انجام داده، نه‌تنها در تاریخ ایران اسلامی بلکه در تاریخ بسیاری از کشورهای منطقه یک نقطه روشن و نورافشان است.

پورمحمدی تصریح کرد: مردم در تمام سطوح اجتماعی و سیاسی در جریان انقلاب اسلامی حضور داشته‌اند و هوشمندی، آگاهی و بصیرت آنها زبانزد بوده است؛ پیشینه انقلابی مردم استان سمنان باید برجسته شود.

وی گفت: یکی از دلایل اقتدار امروز انقلاب و نظام اسلامی، جوانان فرهیخته، تحصیل‌کرده، باانگیزه و انقلابی هستند. جوانان سرمایه‌های امروز انقلاب هستند و بالنده شده‌اند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی یادآور شد: دشمنان وقتی می‌خواهند قدرت ما را ارزیابی کنند، به جوانان ما می‌نگرند و باید از این سرمایه‌های مهم صیانت شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha