چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه یکی از آرمان های انقلاب اسلامی تحقق عدالت است، گفت: تلاش مسئولان برای تحقق عدالت جامعه را از آسیب‌ها مصون نگه می دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه رودسر با اشاره به اینکه این شهرستان در تدین و انقلابی گری  به "قمِ استان گیلان" معروف است، اظهار کرد: تأثیری که رزمندگان رودسری در فتح خرمشهر داشتند فراموش شدنی نیست و اولین شهید مدافع حرم استان و شهیده مدافع سلامت و شهید مدافع امنیت استان نیز از این خطه بودند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه هر چه انقلاب جلوتر می‌رود وظیفه ما نسبت به آن سنگین‌تر می‌شود، بیان کرد: امروزه به مدیریت جهادی بیش از هر چیز نیاز داریم.

وی با اشاره به دو وظیفه مهم انقلاب اسلامی، گفت: شکل دادن نظام به سمت نظام توحیدی یکی از این دو مهم است که برای تحقق این امر باید مسئولان در شأن داشته باشیم یعنی کسانی که برای تحقق نظام توحیدی هزینه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی ادامه داد: وظیفه دوم انقلاب اسلامی تحقق آرمان انبیا یعنی عدالت است زیرا عدالت باعث می‌شود حقوق شهروندی ادا شود و عدالت محوری باید در بعد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تحقق یابد زیرا عدالت باعث نهادینه شدن نظام اسلامی می‌شود.

تحقق عدالت را در گام دوم انقلاب باید جدی گرفت

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تحقق عدالت در گام دوم انقلاب باید جدی گرفته شود، بیان کرد: نرم افزار تمدن اسلامی که تحقق سبک زندگی اسلامی است در گام دوم انقلاب باید جدی گرفته شود.

وی، عدم وجود امنیت در کشورهای همسایه و مقایسه آن با وضعیت ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: ایران اسلامی امروزه از کشورهای امن جهان محسوب می‌شود و زندگی راحت ما به خاطر امنیت به دست آمده در ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان اینکه متأسفانه نتوانستیم در حوزه جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب که کم نبوده را به صورت مستند و با ابزار هنری در دنیا معرفی کنیم، عنوان کرد: شبهات دشمنان در بحث مشروعیت و کارآمدی نظام را به درستی پاسخ ندادیم و باید در این حوزه جدی تر کار کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نظام اسلامی هرگز به دنبال کشور گشایی و شوکت فردی و اجتماعی نبوده بلکه درصدد آن است نظام توحیدی در دنیا تحقق یابد، ادامه داد: فقه الاجتماع باید در جامعه پیاده شود زیرا اگر نظام اسلامی نباشد بسیاری از احکام اسلامی تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در تبیین دستاوردهای انقلاب باید صبر و هزینه بدهیم، تصریح کرد: بسیاری از داخل و خارج برای براندازی نظام تلاش کردند و می‌کنند و مقابله با توطئه‌ها یکی از بزرگترین دستاوردهای این انقلاب است.

بی توجهی به مردم موجب تضعیف نظام می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با اشاره به اینکه اگر مسئولان قدردان مردم نباشند نظام تضعیف می‌شود، بیان کرد: نظام برای رسیدن به جایگاه فعلی هزینه‌های بسیاری پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان درصدد تحقق عدالت در تمام ابعاد باشند جامعه مستحکم شده و ضربه پذیر نمی‌شود، افزود: همه مردم حتی ساکنان مناطق دور افتاده باید طعم عدالت را بچشند و بدانند نظام به آنها توجه دارد و ظلم نمی‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه عدالت امری فطری است و انسان‌ها باید به سمت تحقق آن روند، گفت: برای تحقق عدالت باید هزینه داد وگرنه نظام سلطه ملت‌ها را نابود می‌کند زیرا همواره در صدد استثمار و استعمار است و اجازه نمی‌دهد ثروت در دنیا توزیع شود.

وی یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها در شرایط فعلی را مقابله با توطئه رسانه‌های استکباری دانست و بیان کرد: امروزه ندای عدالت خواهی در دنیا بلند شده و مراکز اسلامی و مراکز احیای مقاومت توسعه یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز اسلامی در آلمان، تصریح کرد: در دانمارک در روز عاشورا هزاران نفر با پرچم سیاه به نام امام حسین (ع) در میادین اصلی شهرها حضور می‌یابند که این حرکت یک مخالفت فرهنگی با نظام سیاسی دنیای استکبار است.

وی با بیان اینکه امروزه زمینه برچیدن قید و بندها در جامعه جهانی فراهم شده و این امر همان آرمان انبیا است، گفت: خداوند ما را در معرض آزمون قرار داده تا مشخص شود چه کسانی از رسول خدا پیروی می‌کنند زیرا در این صورت جامعه به پیروزی می‌رسد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha