شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با تقدیر از حضور مردم در صحنه های انقلاب، گفت: مسئولان همه توان خود را برای مردم و تزریق امید در جامعه هزینه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه تبریز به مناسبت ۲۲ بهمن، در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز اظهار داشت: انقلاب مشروطه به منظور رهایی کشور از استبداد بود تا به موجب آن مجلس شکل بگیرد، اما نفوذ جریان‌های انحرافی در مدت کم درون مشروطه که مردم بنا به خواست علما و روحانیون به پا خاسته بودند، را از هم دور کرد.

وی ادامه داد: این باعث شد، زمام امور به جریان روشنفکری سپرده شده و نظام نو پدیدار دچار انحراف و انحطاط شود، استبداد به شیوه جدید تحت امر دشمنان داخلی و خارجی قرار می‌گیرد و سپس کودتا شده و طباطبایی بر سر کار می‌آید و به موجب آن، پهلوی بر سلطنت می‌نشیند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مردم خواستار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بودند، گفت: مردم اسلام می‌خواستند؛ از مشروطه زمان کمی گذشته بود که دشمنان در تلاش شیطنت آمیزی برای انحراف مشروطه وارد میدان شدند و سران مشروطه را اعدام کردند.

وی افزود: در انقلاب اسلامی نیز تضعیف نهادهای مستحکم نظام، شایعه‌سازی، تضعیف روحیه رزمنده‌ها همیشه سرلوحه دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با اشاره بر اینکه گذشته درخشان این مرز و بوم و استحکام پایداری مردم و ایمان آنها نشانگر آن است که این نظام یک الگو برای همه جهان می‌باشد، گفت: زمانی دشمن با ما محاربه و مخالفت نمی‌کند که حس کند، ما وجود نداریم و در بیراهه هستیم؛ پس اگر دشمن، دسیسه کرده و تحریم را افزایش می‌دهد به منزله این است که ما قوی هستیم.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران یک سلطنت ۲۵۰۰ ساله را قلع و قمع کرد و در هشت سال دفاع مقدس اجازه تجاوز به یک وجب از خاکش را نداد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران در سایه تبعیت از رهبر خود سرنوشت منطقه را تغییر داد، چراکه کل دنیا خواستار تغییر در سوریه شد و این جمهوری اسلامی ایران بود که نقشه آنها را نقش بر آب کرد.

وی ادامه داد: تمام دشمنان خواستار تغییرات در یمن شدند، ولی نظام جمهوری اسلامی ایران مقاومت کرد و پشت یمن ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با بیان اینکه کشورهای زیادی در اقصی نقاط جهان با ما شروع کردند و در تلاش انقلاب بودند، ولی موفق نشدند، گفت: دسیسه و شیطنت ۴۳ ساله دشمن برای ما درس بزرگی است و این دسیسه‌ها تمام شدنی هم نیست پس حفظ وحدت، یکپارچگی و تبعیت از رهبری تنها چراغ راه ما خواهد بود.

وی ادامه داد: آمریکا خود را کدخدای دنیا می‌داند و متأسفانه عده‌ای در داخل نیز این را قبول دارند، اما امت اجازه نمی‌دهد که از اهداف والای انقلاب دست کشیده و در برابر دشمن خاضع شد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دولت ولایی باید بداند که نوکری این مردم مقاوم و مستحکم افتخار است و مسئولان باید همه تلاش خود را برای مردم تزریق امید به جامعه هزینه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha