پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
رسالت هیئت امنا به عنوان یکی از مهم‌ترین نیروهای منابع انسانی یاری رسانی به دین خدا و تقویت حوزه‌های علمیه می‌باشد.

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: حرکت تمدن توحیدی و همچنین تمدن اسلامی به عنوان یک گزاره‌ی اصلی می‌توان به آن اشاره کرد این است که حوزه‌های علمیه ماهیت مردمی بودن خود را حفظ و تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد واحدی، معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در نشستی که با حضور مدیران مدارس علمیه خواهران و هیئت امنای مدارس علمیه و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهراء (س) همدان برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از حضور هیئت امنا گفت: رسالت هیئت امنا به عنوان یکی از مهم‌ترین نیروهای منابع انسانی یاری رسانی به دین خدا و تقویت حوزه‌های علمیه می‌باشد.

وی افزود: آنچه در آموزه‌های دینی در راستای حرکت تمدن توحیدی و همچنین تمدن اسلامی به عنوان یک گزاره‌ی اصلی می‌توان به آن اشاره کرد این است که حوزه‌های علمیه ماهیت مردمی بودن خود را حفظ و تقویت کنند.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران بایستی ارتباط مستمری با مردم داشته باشند، همچون گذشته که حوزه‌های علمیه با مردم، بازاریان و مساجد در ارتباط تنگاتنگ بودند.

وی با تاکید بر اینکه اثرگذاری و اثرگستری حوزه‌های علمیه زمانی اتفاق می‌افتد که از بطن مردم و جامعه جوشش داشته باشند، افزود: این جوشش به دو روش است، اینکه افراد مستقیماً وارد حوزه شوند و طلبگی را تجربه کنند و یا اینکه طلبگی را انتخاب نمی‌کنند، لکن در خدمت طلاب و یاری رسان دین خدا باشند و مقدمات حضور طلاب در حوزه را فراهم سازند که این توفیق شامل حال هیئت امنای مدارس علمیه شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha