دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه خبرنگاران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در جمع طلاب خبرنگار حوزه علمیه گیلان، گفت: انعکاس واقعیات، و انتقال مطالب مهم و اساسی و تأثیرگذاری اخبار، از نکات مهمی است که شما طلاب به عنوان خبرنگار باید نسبت به آنها توجه و دقت لازم را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در جمع شبکه خبرنگاران خبرگزاری حوزه در استان گیلان، در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه استان، گفت: طلبه باید خوب بخواند و خوب بنویسد؛ در بعضی کشورها در پشت جلد کتابشان نام کسی که ویراستار آن کتاب بوده را درج می‌کنند، تا نشان از خوب نوشته شدن کتاب باشد.

وی افزود: طلبه‌های امروزی حرف‌ها علمای گذشته را می‌گویند و مطالب را به صورت دسته‌بندی شده در اختیار مردم قرار می‌دهند به این شکل که مثلاً می‌گویند: ۱: تقوا یعنی دوری از گناهان. ۲: آثار این تقوا چیست؟ و به این نحو سخنان خودشان را تقسیم‌بندی می‌کنند تا مردم در دریافت مطالب به مشکل نخورند.

امام جمعه رشت درباره فعالیت رسانه‌ای طلاب خبرنگار، گفت: کاری که شما انجام می‌دهید، هم به درد حوزه علمیه می‌خورد و هم به درد خود شما، چرا که علاوه بر معرفی حوزه و خروجی‌های فاخر و خدمات آن، دست‌های شما به نوشتن عادت می‌کند، تعداد کسانی که خوب بنویسند کم است و این کار باعث می‌شود از لحاظ کیفی نوشتن شما ارتقا پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی افزود: انعکاس واقعیات و انتقال مطالب مهم و اساسی و تأثیرگذاری اخبار، از نکات مهمی است که شما طلاب به عنوان خبرنگار باید نسبت به آنها توجه و دقت لازم را داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در گیلان نسبت به کیفیت انتشار اخبار و زمان‌شناس بودن طلاب خبرنگار گفت: در تهیه و انتشار اخبار دقت را فدای سرعت نکنید، ولی در عین حال زمان شناس باشید و تقویت امید در بین جامعه و مردم را از اصول کار خود قرار دهید؛ اول باید خودتان متأثر شوید تا بتوانید تأثیرگذار باشید به تعبیر شاعر «ذات نایافته از هستی‌بخش، کی تواند که شود هستی بخش».

وی در ادامه توصیه‌های خود به طلاب خبرنگار، افزود: اگر طلبه یک شبهه از دشمن را جواب دهد، مصداق جهاد است. تقوا را فراموش نکنید و در تهیه‌ی اخبار و انتشار آنها تقوا را یک اصل مهم و اساسی بدانید. شما به عنوان خبرنگار باید کتاب‌های مرجع را مطالعه کنید.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور، مدیر حوزه علمیه استان گیلان هم با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای حوزه استان، کادرسازی در عرصه رسانه را از ضرورت‌ها خواند.

گفتنی است، دوره دو روزه آموزشی خبرنگاری ویژه طلاب استان گیلان با همکاری خبرگزاری حوزه، روزهای پنجشنبه و جمعه دوم و سوم دی ماه ۱۴۰۰، با تدریس علی علی زاده، دبیر استان‌های خبرگزاری حوزه در مدرسه امیرالمومنین علی(ع) رشت برگزار شد.

انتهای پیام

خبرنگار و عکاس: عباس افشاری سمسکنده - محمدحسین خوشنود

کار طلاب خبرنگار مصداق جهاد است | کار رسانه ای نیاز امروز حوزه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha