پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
سردار علی‌محمد نائینی

حوزه/ رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ۵۶۰ پروژه تحقیقاتی در حوزه تاریخ شفاهی فرماندهان جنگ، تولید اطلس، کارنامه و شناسنامه یگان‌های سپاه در دوران دفاع مقدس در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار علی‌محمد نائینی در مراسم رونمایی از مستند چهارمین شب که در سالن همایش‌های باغ‌موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، اظهار داشت: امسال شاهد حضور باشکوه مردم به‌مانند سال‌های گذشته در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن بودیم هرچند که این راهپیمایی به‌صورت خودرویی برگزار شد اما نقطه عطف آن را می‌توان حضور پرشور مردم عنوان کرد.

وی ادامه داد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان نظام بیان کردند که با اعمال فشار حداکثری ایران چهل‌سالگی انقلاب را نخواهد دید اما نه‌تنها این خواسته محقق نشد، بلکه مردم با حضور خود جواب این یاوه گویایی و شکست فشار حداکثری را دادند.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ثبت و روایت وقایع دفاع مقدس را مهم برشمرد و بیان داشت: تبیین و روایتگری دفاع مقدس باید در همه حال صورت بگیرد چرا که به فرموده رهبر انقلاب اگر ما این کار را نکنیم دشمنان نظام آن را آن‌طوری که دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند.

وی انتقال معارف دفاع مقدس را خواستار شد و بیان داشت: دفاع مقدس معارفی دارد که برای دو قرن ظرفیت انتقال معارف آن وجود دارد

نائینی تولید محتوا را مهم برشمرد و گفت: در بحث روایت مهمات و نیاز اصلی تولید محتوا است و باید با فهم و شناخت درست به تولید محتوا پرداخت.

وی تاکید کرد: جنگ امروز یک جنگ ترکیبی است جنگ همه‌جانبه ترکیبی از جنگ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای و دیپلماسی در ابعاد مختلف است اگر این را باور کردیم آرایش جنگی خواهیم داشت و متناسب با این جنگ باید تولید محتوا صورت بگیرد.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را مورد توجه قرارداد و افزود: مهم‌ترین وظیفه در گام دوم انقلاب اسلامی جهاد تبیین است و باید روایت‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در جامعه تبیین شود.

مشاور فرمانده سپاه، تصریح کرد: در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ۵۶۰ پروژه تحقیقاتی در حوزه تاریخ شفاهی فرماندهان جنگ، تولید اطلس، کارنامه و شناسنامه یگان‌های سپاه در دوران دفاع مقدس در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha