یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مقتدی صدر

حوزه/ سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در پیامی به مجلس نمایندگان این کشور بر فعالسازی نقش پارلمان در نظارت و قانون گذاری در جهت منافع ملت تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در پیامی به مجلس نمایندگان این کشور بر فعالسازی نقش پارلمان در نظارت و قانون گذاری در جهت منافع ملت تأکید کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

فعالیت پارلمان نباید در تشکیل دولت یا انتخاب رؤسای سه گانه منحصر شود، بلکه باید نقش پارلمان در نظارت و قانون گذاری در جهت منافع ملت مظلوم فعال شود. لذا پارلمان به ویژه هم پیمانان ما باید موارد زیر را عملی کنند:

اول: فعال سازی نقش پارلمان در انجام اصلاحات و تحقیقات و احضار تمامی کسانی که در فساد و کوتاهی آنها شک و تردید وجود دارد و فرقی ندارد که با چه گرایش یا نژاد یا طایفه یا از هر جایگاهی در مقامات دولت‌های سابق باشد. این کار می‌تواند از طریق تشکیل کمیته‌های پارلمانی صورت گیرد.

دوم: تأکید بر فعالسازی پروژه‌های خدماتی که به نفع ملّت و کرامت آن باشد. همچنین تکمیل پروژه متوقف شده در سریع‌ترین وقت ممکن و مجازات شرکت‌های دولتی و غیر دولتی که در این زمینه کوتاهی کردند.

سوم: تسریع در تشکیل دولت اصلاحگر جدید با اکثریت ملّی و به دور از سهم خواهی.

چهارم: فعال سازی قاطعانه نقش نظارتی پارلمان، به گونه‌ای که مانع دخالت‌های سیاسی حزبی یا قضائی شود.

مقتدی صدر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha