جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید عمار حکیم و سید مقتدی صدر

حوزه/ سید مقتدی صدر گفت: ما مرحله ای جدید برای سازندگی عراق در پیش داریم و بنا داریم دولتی دموکراتیک تشکیل دهیم که در جایگاهی پدرانه برای تمام عراق باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، در پی موفقیت حزب ساوئرون وابسته به سید مقتدی صدر در به دست آوردن اکثریت کرسی های پارلمان عراق، شب گذشته سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق و سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر در نجف اشرف باهم دیدار کردند و پس از آن در نشستی خبری تاکید کردند دولت آینده عراق باید جایگاهی پدرانه و مستقل داشته باشد.

حجت الاسلام حکیم گفت: دیدار با سید مقتدی صدر فرصتی ارزشمند بود و توانستیم در این دیدار درباره اوضاع سیاسی کشور و انتخابات و نتایج آن و تشکیل دولت آینده و ائتلاف های مطلوب در تشکیل دولت بحث و گفتگو کنیم و البته در اینجا از مرجعیت اعلای نجف اشرف به خاطر هدایت کلی امور کشور و ملت عراق تشکر می کنیم.

وی افزود: کاهش نسبی تعداد رای دهندگان در انتخابات دارای این پیام بود که ملت عراق خواهان تغییر و مشاهده چهره های جدید و خدمتکار به مردم هستند.

رئیس ائتلاف ملی عراق در مورد مرحله آینده عراق نیز گفت: تردیدی نیست که حزب سائرون و حکمت که نمایندگان دو فراکسیون اساسی هستند، می توانند با مشورت و رایزنی با سایر احزاب و فراکسیون ها دولتی قدرتمند بر اساس اراده مردمی و برآمده از خود مردم تشکیل دهند.

سید عمار حکیم تاکید کرد: ما بنا داریم از خندق طایفه گرایی عبور کنیم و دولتی ملی تشکیل دهیم و در این زمینه آغوش ما برای ملاقات با تمام نیروهای سیاسی و لیست های پیروز در انتخابات باز است و حاضریم به اندازه ای که این نیروها به برنامه های ما نزدیک باشند با آنها همکاری کنیم و آماده ایم با همکاری تمام این حزب ها برنامه دولت آینده را مشخص کنیم تا زمینه خدمت به مردم و شکستن دیوار میان مردم و طبقه سیاسی فراهم شود، زیرا ما دولتی می خواهیم که به مردم نزدیک باشد و اهل کار و خدمت باشد و دست در دست هم با نمایندگان لیست های پیروز دولت آینده را در محدوده زمانی مشخص شده تشکیل می دهیم.

از سوی دیگر سید مقتدی صدر در این نشست خبری گفت: گفتگویی که میان ما انجام شد برای عراق و مرحله آینده عراق و ارتباط برای برطرف ساختن مشکلات مردم بود.

وی افزود: از تمام کسانی که در انتخابات شرکت کردند و رای دادند و به افراد فاسد رای ندادند و از اصلاحات و مرجعیت و عراق حمایت کردند متشکرم.

رهبر جریان صدر ادامه داد: ما مرحله ای جدید برای سازندگی عراق در پیش داریم و بنا داریم دولتی دموکراتیک تشکیل دهیم که در جایگاهی پدرانه برای تمام عراق باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حبیب اله IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    0 0
    درود بر سید مقتدی صدر و تبریک به ایشان به دلیل پیروزی حزبش در انتخابات پارلمانی عراق