پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق از مسئولان خواست برای تشکیل دولت خدمتگذار از زندگی و مجاهدت شهید محمد صادق صدر الهام بگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق از مسئولان خواست برای تشکیل دولت خدمتگذار از مفاهیم شهید محمد صادق صدر الهام بگیرند.

سید عمار حکیم به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله سید محمد صادق صدر و دو فرزندش، یادآور نقش برجسته شهید صدر در اعتلای کلمه حق شد و گفت: شهید صدر از طریق برپایی نماز جمعه با شجاعت در برابر رژیم طاغوتی بعث ایستاد.

وی افزود: شهید صدر با فدا کردن جان خود بهترین مصداق مبارزه با طاغوت را رقم زد و امروز در این مناسبت دردناک شایسته است که از مفاهیم و معانی که شهید محمد صادق صدر به خاطر آن جان خود را فدا کرد، الهام بگیریم و برای تشکیل دولت خدمت گذار که ارائه خدمات و توسعه کشور را در اولویت قرار می دهد، متحد و قدرتمند باشیم.

شایان ذکر است که سید محمد بن محمدصادق صدر،(۱۳۲۲-۱۳۷۷ش) از مراجع تقلید شیعه ساکن عراق در قرن چهاردهم شمسی و از مبارزان با حکومت صدام.

شهید صدر از روحانیان فعال در فعالیت‌های سیاسی-اجتماعی عراق بود؛ او بارها از سوی حکومت بعث عراق زندانی شد. برپایی نمازجمعه، تشکیل دادگاه اسلامی، احیاء مراسم عزاداری و راه‌اندازی پیاده‌روی به سوی کربلا در نیمه‌شعبان از فعالیت‌های اجتماعی- سیاسی او به شمار می‌رفت.

او نزد امام خمینی و سید محمدباقر صدر شاگردی کرد و در اندیشه تشکیل حکومت اسلامی در عراق بود. از وی آثاری بر جای مانده است که بیشتر در موضوع فقه و اصول است. مَوسوعَةُ الامام المهدی، منة المنان، ماوراء الفقه و فقه الاخلاق از آثار مشهور اوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha