شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مقتدی صدر

حوزه/ تمامی نگاه‌های عراقی‌ها به بغداد است، جایی که مقتدی صدر رئیس جریان صدر برای تعیین تکلیف پرونده تشکیل دولت جدید از نجف اشرف به این شهر آمده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تمامی نگاه‌های عراقی‌ها به بغداد است، جایی که مقتدی صدر رئیس جریان صدر برای تعیین تکلیف پرونده تشکیل دولت جدید از نجف اشرف به این شهر آمده است.

مقتدی صدر با تعدادی از رهبران نیروهای "چارچوب هماهنگی" (گروه‌های سیاسی شیعه) دیدار خواهد کرد.

مقتدی صدر بر تشکیل دولت اکثریت ملّی اصرار دارد و حضور نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون را بعید می‌داند.

چارچوب هماهنگی به نشست امروز و نتایج و تفاهم‌هایی که در آن صورت خواهد گرفت، بسیار امید بسته است.

به گفته منابع آگاه، مقتدی صدر از دیروز تماس‌های متعددی از رهبران چارچوب هماهنگی برای زمینه سازی برای این نشست دریافت کرده است که هنوز مکان آن مشخص نشده و صدر نیز مطلب جدیدی در خصوص تشکیل دولت ندارد و همچنان بر تشکیل دولت اکثریت اصرار می ورزد. از سوی دیگر رهبران و نمایندگان چارچوب هماهنگی وجود هیچ‌گونه عقب نشینی از سوی صدر را احساس نکردند.

طه الدفاعی نماینده سابق ائتلاف النصر با بیان اینکه با توجه به زمانی که قانون اساسی برای انتخاب نخست وزیر و رئیس جمهور تعیین کرده، دو طرف (جریان صدر و چارچوب هماهنگی" باید در اسرع وقت اختلافات خود را کنار بگذارند، افزود: میانجی گری‌هایی در این خصوص انجام می‌گیرد و نیروهای دیگر برای میانجی گری و تقریب دیدگاه دو طرف ورود خواهند کرد.

ائتلاف دولت قانون ایده عدم ورود این ائتلاف در دولت آینده را بعید می‌داند و به نشست چارچوب هماهنگی و مقتدی صدر امید بسته است.

"داخل راضی" نماینده ائتلاف دولت قانون تأکید کرد: بعد از تعیین تکلیف پرونده جلسه اول پارلمان توسط دادگاه اتحادیه، تفاهمات با جریان صدر ادامه دارد و روزهای آینده شاهد گشایش میان دو طرف خواهیم بود.

وی ادامه داد: دولت آینده، متشکل از تمامی اقشار و با توافق همگی خواهد بود و تمامی عنوان‌هایی که برای دولت آینده مطرح شده، در چارچوب توافق خواهد بود تا دولت از شیعه، سنّی و کردی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha