چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
چارچوب هماهنگی

حوزه/ چارچوب هماهنگی (گروه های سیاسی شیعه) بعد از نشستی که امروز با حضور رهبران این گروه برگزار شد، ابتکار عملی را برای حل بحران سیاسی عراق ارائه داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، چارچوب هماهنگی (گروه های سیاسی شیعه) بعد از نشستی که امروز با حضور رهبران این گروه برگزار شد، ابتکار عملی را برای حل بحران سیاسی عراق ارائه داد.

اول اینکه تشکیل دولت خدمتگزاری که به آرمان ها و حقوق شهروندان پاسخگو باشد و این دولت باید برای سازندگی و آبادانی تلاش کرده و روند سیاسی را برای برگرداندن اعتماد ملت به روند سیاسی، تصحیح کند.

دوم اینکه انتخاب نخست وزیر و کابینه آن منحصر به شخص سید مقتدی صدر باشد و او عهده دار عملکرد دولت – چه بد و چه خوب- باشد.

سوم اینکه مقتدی صدر شخصیتی ملّی را برای منصب نخست وزیر و وزیران به دور از حزب گرایی و قومیت گرایی (نه احزاب شیعی و نه احزاب سنی و نه احزاب کردی) معرفی کند. نه از چارچوب و نه از جریان صدر و نه طالبانی و نه حلبوسی و نه خنجر.

چهارم اینکه نقش اعضای مجلس نمایندگان، چارچوب هماهنگی، احزاب کردی و سنی در پارلمان برای تصویب قوانین خواهد بود و این قوانین به مصلحت ملت است.

پنجم اینکه هر فراکسیون یا هر طرف یا هر قشری با عملکرد دولت یا پارلمان مخالفت کند یا چوب لای چرخ آن بگذارد، اینها از طریق شبکه های ماهواره ای معرفی خواهند شد تا ملّت کسانی که مانع آبادانی و سازندگی می شوند را بشناسند.

ششم اینکه منصب معاون وزارتخانه ها و مدیران کل بر اساس تخصصات علمی به اساتید دانشگاه واگذار می شود.

هفتم اینکه اولویت دولت جدید اقدام فوری برای حل مشکل برق از طریق امضای قرارداد با شرکت "سیمنز" آلمانی است.

هشتم اینکه تلاش برای بازسازی عراق از طریق سرمایه‌گذاری با کشور های بزرگ به دور از محوریت آمریکایی و چینی و توجه به مصلحت کشور در خصوص توافقنامه چینی و بندر فاو.

نهم اینکه هر کس در منصب دولت آینده قرار می گیرد باید تابعیت دیگر خود را لغو کند و اولویت در کسب مناصب، داشتن تابعیت عراقی و عدم کسب تابعیت دیگر است.

دهم اینکه ما رهبران چارچوب هماهنگی این ابتکار عمل را ارائه دادیم و امیدواریم که از حمایت آیت الله سیستانی و تمامی نیروهای ملّی و ملت عراق برخوردار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha