شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اعتکاف

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:اعتکاف از برکات انقلاب و خون شهدا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، در دیدار رئیس ستاد مرکزی اعتکاف، اظهار کرد: اعتکاف هم در کمیت، هم در کیفیت و هم در اثرگذاری در طبقات جامعه به‌ویژه نسل جوان اثر دارد.

وی، اعتکاف را یکی از آثار و برکات انقلاب و خون شهدا دانست و گفت: حجت‌الاسلام تکیه‌ای به‌عنوان رئیس ستاد مرکزی اعتکاف همواره در انجام کارهای بر زمین مانده ازجمله هیئت‌های مذهبی و اعتکاف موفق عمل کرده و در گسترش این عبادت به‌عنوان عبادت جامع تدبیر مؤثر داشته است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به تشکیل منسجم جلسات ستاد اعتکاف لرستان، گفت: لرستان آمادگی برگزاری اعتکاف را داشت و تمام دستگاه‌ها پای کار بودند به طوری که شرح وظایف آنها مشخص شده بود اما با وضعیت قرمز استان اعتکاف برگزار نشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به برجستگی و شور و نشاط جوانان در مراسم اعتکاف اشاره کرد و ادامه داد: بیشتر معتکفین جوانان هستند؛ اعتکاف موجب تحول عینی در معتکفین می‌شود، به طوری‌که این تحول معنوی، وصف نشدنی است.

وی با اشاره به اینکه معارف اسلامی این ویژگی و ظرفیت را دارد تا در هر شرایطی بتوان آن را انجام داد، افزود: در زیارت دو قسم زیارت نزدیک و زیارت دور وجود دارد و اگر نتوان از نزدیک زیارت کرد می‌توان از دور زیارت را انجام داد یا اگر نمی‌توان ایستاده نماز خواند نشسته می‌توان آن را ادا کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه شکی نیست که توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است و بدون ارتقای دینی پیشرفت اقتصادی میسر نمی‌شود، اضافه کرد: اقتصاد بدون ارتقای فرهنگی و دینی به کام اقلیت است و اکثریت دستشان خالی می‌شود به معنای دیگر بدون ارتقای فرهنگ دینی، پیشرفت اقتصادی میسر نیست.

وی در پایان بر تلاش در جهت احیای سنت‌های دینی ازجمله اعتکاف را تعظیم شعائر الهی دانست و با اشاره به اینکه تعظیم شعائر برگرفته از تقوای درونی است، گفت: همگان در جهت نیل به آرمان‌های اسلامی تکلیف داریم و در گام دوم انقلاب باید نقاط قوت گام اول را ارتقا داده و مسائلی که عقب هستیم را جبران کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha