پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ رونمای از کتاب های جدیدمرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات

حوزه/ مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه ۲۰ سال قبل راه اندازی شده و در این مدت ۷۰ اثر تولید و برنامه ۵ ساله بر اساس اقدامات تحولی حوزه تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین پورامینی در مراسم رونمایی از چهار اثر جدید مرکز مطالعات و پاسخگویی، گفت: این مجموعه ۲۰ سال قبل راه اندازی شده و در این مدت ۷۰ اثر تولید و برنامه ۵ ساله بر اساس اقدامات تحولی حوزه تدوین شده است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه، افزود: هدف این مرکز بر اساس سیاست گذاری این است که پیشران تحول و رشد علمی در زمینه پاسخ گویی به شبهات، مطالعات و طبقه بندی سوالات و تحلیل درست شبهات باشد.

وی بیان داشت: برنامه‌های این مرکز بر اساس استفاده از گفتمان سازی و هوش مصنوعی، حفظ جایگاه شورای سیاست گذاری و اولویت برنامه امسال نیز بر اساس آینده پژوهی شبهه، ارتقای نشست‌های علمی، راه اندازی واحدهای تخصصی پاسخ گویی به شبهه و مدارس پژوهشی، تلاش برای حمایت از پایان نامه‌های شبهه محور و تلاش برهم افزایی برای جلوگیری از کارهای تکراری و راه اندازی تلویزیون پاسخ گویی به شبهه است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه، افزود: ۸ گروه علمی در این مرکز وجود دارد و تنوع در قالب پاسخ گویی و در این رابطه ۱۱ مدرسه پژوهی هم ایجاد شد که از جمله معرفت شناسی، غدیر، عاشورا، خرافات، گفتمان انقلاب اسلامی و کرونا است.

وی بیان داشت: کار دیگری که در این مرکز انجام شد، راه اندازی ویکی پاسخ با ۱۲۰۰ مدخل با ۸ درگاه کرونا، محرم، فاطمی و غدیر همراه با تنوع زبان عربی، اسپانیا و هندو است. این سایت مورد استقبال بسیار خوب هم قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی گفت: کار دیگر هم راه اندازی تلویزیون پاسخ است. بعضی از برنامه این تلویزیون به صورت ثابت پخش می‌شود که از جمله بحث مرجعیت و غدیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha