یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
شهید

حوزه/ حجت الاسلام قنبری گفت: شهدای مدافع حرم شاخصه های فراوانی داشتند اما شهدا چون این شهید مسئولیت پذیر بودند  نه مانند برخی مسئولین در هشت سال گذشته مسئولیت گریز، که تنها دستاورد آنها ناکار آمدی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد قنبری، شامگاه پنج شنبه در مراسم دومین سالگرد شهادت باب الخانی از شهدای مدافع حرم، در خیمه گلستان شهدای اصفهان، با اشاره به خصوصیت‌های شخصی این شهید بزرگوار اظهار داشت: اگر ما دم از ولایت و عشق به ولایت می‌زنیم شهید باب الخانی و دیگر شهدای مدافع حرم جان خود را در راه عشق به ولایت دادند.

وی افزود: شهید حمیدرضا باب الخانی عشق به ولایت فقیه و انقلاب و نظام اسلامی داشت و به این شعار شعورانه عمل کرد، آن شهید بسیار پرتلاش و مسئولیت پذیر بود و وقتی وارد سپاه قدس شد به عنوان فرمانده اطلاعات قبول مسئولیت کرد و وقتی در بین فرماندهان گزارش منطقه را می‌داد با وجود سن کمی که داشت چنان تسلط بر اطلاعات منطقه داشت که همه او را تحسین می‌کردند. و این به خاطر نبوغ شخصیتی وی بود.

حجت الاسلام قنبری اذعان کرد: این شهید مسئولیت پذیر بود نه مانند برخی مسئولین در هشت سال گذشته مسئولیت گریز، که منجر به هشت سال ناکار آمدی شدند.

وی با اشاره به نوشته سنگ مزار این شهید گفت: سر آمد جملاتی که بر روی سنگ مزار این شهید بزرگوار نوشته این است که «اگر می‌خواهید عاقبت به خیر و بهشتی باشید یا باید عابد و زاهد باشید یا باید جهادی و پر تلاش باشید.»

حجت‌الاسلام قنبری با اشاره به جدیت و تلاش این شهید بزرگوار تصریح کرد: شهید باب الخانی درکمتر از سه ماه تسلط به لهجه شامی پیدا کرد و به دیگران آموزش می‌داد و با تلاش و همت و نبوغی که داشت یاد حاج حسین خرازی و حاج ابراهیم همت را در سوریه برای ما زنده کرد.

وی با اشاره به اینکه او مربی کنترل پهباد بود بیان کرد: از دست دادن این افراد متعهد و متخصص و کار آمد بسیار برای ما سخت است ولی رهبر معظم انقلاب فرمودند «وقتی که جوانی از مدافعان حرم شهید می‌شود، این شهادت یک عیدی به خانواده و همسر این شهید است» و از این جهت این شهادت بر خانواده این عزیز مبارک باشد، ولی از جهت از دست دادن این نبوغ و تعهد تسلیت عرض می‌کنم.

این مبلغ دینی همزمانی سالگرد این شهید با شهادت حضرت زینب (س) را بی ربط ندانست و گفت: این همزمانی معنا دار است، امروز سالگرد شهادت کسی است که برای دفاع از حرم زینبی در خاک سوریه جان خود را فدا کرد و همزمانی سالگرد شهادت باب الخانی با سالگرد شهادت حضرت زینب دستمزد آن شهیداست.

سردار سید حیدر موسوی مشاور فرمانده سپاه قدس نیز در این مراسم با بیان اینکه تهدید داعش تهدیدی علیه بشریت بود، اذعان کرد: اروپایی‌ها باید ممنون دار شهدای ما باشند چرا که آن مقدار امنیتی که دارند، مدیون جوانان و شهدای ما هستند.

وی افزود: شهدای عزیز ما روح شهادت و شهامت و ایثار را برای دفاع از مکتب، از هشت سال دفاع مقدس به امروز منتقل کردند و باعث عزت این کشور در برابر زورگویان عالم و غاصبین امروز شده‌اند.

مشاور فرمانده سپاه قدس بیان کرد: مدافعین حرم سینه خود را سپر کردند برای اینکه جنگ را از سر کشور ما بردارند و همه باید سپاسگزار این شهدا باشیم.

مسئولیت پذیری ویژگی شهدای مدافع حرم بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha