جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پاپ فرانسیس

حوزه/ پاپ نگرانی خود را از وضعیت اوکراین و تنش بین کشورهای غربی ناتو و روسیه ابراز کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، پاپ فرانسیس در اوج تنش‌ها بر سر حضور نیروهای روسی در مرزهای شرقی اوکراین، از رهبران جهان خواست تا از هیچ تلاشی برای تضمین صلح در اوکراین چشم پوشی نکنند.

اخبار منتشر شده از اوکراین بسیار نگران کننده است. او پس از دعای روزانه از پنجره کاخ حواری گفت" من به شفاعت مریم مقدس و تلاش برای صلح توسط رهبران سیاسی اعتماد دارم."

وی چند لحظه در سکوت دعا کرد و مسیحیان را که از میدان سنت پیتر به او گوش می‌دادند تشویق کرد که همین کار را انجام دهند.

روسیه همچنان قصد خود برای حمله به این کشور را تکذیب می‌کند، اگرچه همچنان نیروهای خود را در مرز مشترک خود و اکراین افزایش می‌دهد.

این اولین بار نیست که فرانسیس به این بحران اشاره می‌کند، زیرا در ۹ فوریه از گفتگو برای جلوگیری از "جنون جنگ" حمایت کرد.

چند روز قبل، در ۲۳ ژانویه، او همچنین تشدید تنش‌ها را محکوم کرده بود و نگرانی خود را از پیامدهای احتمالی برای امنیت در قاره اروپا آشکار کرد.

او در این باره گفت: "من با نگرانی افزایش تنش‌ها را دنبال می‌کنم. این تنش‌ها ضربه جدیدی به صلح در اوکراین وارد خواهدکرد و امنیت قاره اروپا را با پیامدهای گسترده‌تر زیر سوال خواهد برد."

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، دومین رئیس جمهور کاتولیک این کشور پس از جان اف کندی، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت و گو کرد و به او گفت که اگرچه او مایل به دنبال کردن مسیر دیپلماتیک است، اما کشورش برای سناریوهای دیگری در صورت حمله روسیه به اوکراین آماده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha