یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین زمانی در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز، گفت: مقام معظم رهبری، فرزندان خود را از داشتن پست و مقام دولتی و حکومتی منع کرده‌اند؛ فرشی که زیر پای رهبری است قبل انقلاب خریده‌اند، آیا در دنیا چنین حاکمی هست؟!.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور با اساتید و طلاب مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز دیدار و گفت و گو کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی در این دیدار گفت: یکی از ابعاد مهم انقلاب اسلامی ایران، که در تاریخ نهضت‌های شیعه، اولین انقلاب موفق اسلامی است، چرا که ١۴٠٠ سال است که نهضت‌ها ادامه دارد و شهدای بسیاری داده‌اند، اما موفق نبوده‌اند که حکومت اسلامی را مستقر کنند حتی نهضت مشروطه که پای مراجع تقلید نیز در میان بود با تمام اینها نتوانستند.

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور افزود: انقلاب اسلامی خاستگاهش حوزه علمیه است، یعنی مادر این رخداد بزرگ (انقلاب اسلامی) حوزه‌های علمیه است به همین خاطر حوزه‌ها باید انقلابی باشند و این فرموده مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی اولین میوه شیرین درخت اسلام است و هستند کسانی می‌خواهند این میوه را فاسد کنند و پای این درخت خون ده‌ها هزار شهید هست حتی خون شهدای کربلا سالار شهیدان؛ خون‌ها ریخته شد تا زمامدار فاسد سقوط و زمامدار صالح جایگزین شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی ادامه داد: حال می‌بینیم که امام (ره) در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کرد و از حلال بیت‌المال استفاده نمی‌کرد چه برسد به حرام، آیا این نشان صالح بودن نیست؟ رهبر انقلاب یک خانه نداشت! خود مقام معظم رهبری از وقتی رهبری را عهده دار شدند از بیت‌المال استفاده نکرده‌اند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری، فرزندان خود را از داشتن پست و مقام دولتی و حکومتی منع کرده‌اند؛ فرشی که زیر پای رهبری است قبل انقلاب خریده‌اند، آیا در دنیا چنین حاکمی هست؟!

مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور افزود: رمز موفقیت شما در هر کجای دنیا دانش و روش جذاب است؛ توصیه من به شما این است:

١_ جهادی درس بخوانید اگر می‌خواهید پاسخگو باشید جهادی درس بخوانید وقت زیادی را برای درس خواندن تعیین کنید.

٢_ علم شما باید جامع باشد یعنی علاوه بر دروس حوزوی مطالعات جنبی داشته باشید دروس حوزه هرچند لازم و واجب است اما کافی نیست.

٣_ با قرآن و احادیث انس بگیرید.

۴_ مطالعات را درباره ولایت فقیه جدی بگیرید.

۵_ حضور سیاسی شما و هدایت سیاسی شما در جامعه مهم هست.

۶_ تبلیغ را با روش‌های نوین و جذاب شروع کنید.

٧_ با زبان‌های زنده دنیا آشنایی داشته باشید.

٨_ اخلاق اجتماعی! اهمیت دارد چرا که همه تلاش‌های شما بسته به این است که بتوانید رشد اخلاقی کنید وبا رشد اخلاقی شما تبلیغ و بقیه موارد هم بیشتر کارساز خواهد بود.

١٠_ اخلاص

رهبر معظم انقلاب فرزندان خود را از پست و مقام دولتی و حکومتی منع کرده‌اند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha